A Mitsubishi konszern nemrég dobta piacra első polgári utasszállító repülőgépét az 1960-as évek óta, a Mitsubishi Regional Jet (MRJ) regionális hatósugarú repülőgépet. A Bombardier a CRJ regionális repülőgép családot gyártja - írja az MTI.
Az Air Current repüléstechnikai hírportál már korábban is beszámolt a két cég között folyó akvizíciós tárgyalásokról. A portál értesülése szerint a megállapodást az idei párizsi légiipari kiállításon jelentik majd be a felek. A Bombardier nem kommentálta a Mitsubishi bejelentését.
Kapcsolódó
A Bombardier tavaly novemberben adta el turbólégcsavaros utasszállító repülőgép üzletágát a Viking Air vállalatnak és akkor jelezte egyúttal azt is, hogy vizsgálja a sugárhajtóműves CRJ regionális gépeket gyártó és veszteséges üzletág esetleges értékesítésének a lehetőségét is.
A Bombardier pénzügyi nehézségek miatt 2017-ben adta el középhatótávú C-Series repülőgép programjának többségi részesedését az Airbusnak. A korábban Bombardier CS100 típusjelű, jelenleg Airbus A220-100 típusjelű repülőgépeket gyártó CSeries Aircraft Limited Partnership (CSALP) vállalatban az Airbus 50,01 százalék, a Bombardier 31 százalék, az Investissement Québec 19 százalék részesedéssel rendelkezik.
Amennyiben a Mitsubishi megvásárolja a Bombardier CRJ üzletágát, azzal komoly konkurenciát támaszthat a brazil Embraer repülőgépgyárnak, amelynek 80 százalékát viszont a Boeing tervezi megvásárolni.
Legolvasottabb

Elesett az M7-es

Lassan elfelejtenek minket: a magyar vendéglátóhelyekről kidobták a gulyást meg a pörköltet

"Az ott füst? Nem, szúnyogfelhő" - 30 éve nem volt ekkora rajzás a Balatonnál

Újabb hétvégi rémálom a Balatonnál: szinte minden megtörtént, ami rosszul sülhet el

Megvan a fekete doboz, kiderül az utolsó 30 másodperc titka

Meglepő település lett a Balaton-szépségverseny győztese

Két hőlégballon zuhant le az erős szél miatt

Magyar találmány - egy applikáció is kiszűrheti, ha egy gyermek nem lát rendesen

Emberi hibára gyanakszik egy veterán pilóta az Air India új katasztrófaelméletében
