Az EU 15 fejlett országának (a 2004 előtti tagok) több mint 7,5 milliós újautó-piacából a benzines autók 48,5, a dízelek 46,3, az alternatív hajtásúak pedig 5,2 százalékot hasítottak ki - derül ki az ACEA adataiból. (Ostobának nézik az autósokat).
Az alternatív hajtású autóknál a hibridekből fogy a legtöbb, és a növekedés is ennél a csoportnál a legerősebb.
A szakma persze rögtön megkongatta a vészharangot, hiszen a benzines autóknak magasabb a szén-dioxid kibocsátása, mint a dízeleknek és az alternatív hajtás részaránya - a folyamatos növekedés ellenére - még nagyon alacsony. Egy évvel korábban egyébként 4 százalékot tett ki a részarányuk, amikor a dízelek 50,2, a benzinesek pedig 45,8 százalékot vittek el.

A dízelek visszaszorulásában vélhetően szerepe van a Volkswagen botrányának is, illetve annak, hogy több országban felmerült a dízelek közlekedésének korlátozása.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ilyen sem volt még, norovírus után nyomoz a rendőrség
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Nagy karácsonyi bevásárlói kisokos: megmutatjuk, hol mit érdemes megvenni
Putyin már tudja, hogyan lehet akkora béke, amekkora még sohasem volt