Az EU 15 fejlett országának (a 2004 előtti tagok) több mint 7,5 milliós újautó-piacából a benzines autók 48,5, a dízelek 46,3, az alternatív hajtásúak pedig 5,2 százalékot hasítottak ki - derül ki az ACEA adataiból. (Ostobának nézik az autósokat).
Az alternatív hajtású autóknál a hibridekből fogy a legtöbb, és a növekedés is ennél a csoportnál a legerősebb.
A szakma persze rögtön megkongatta a vészharangot, hiszen a benzines autóknak magasabb a szén-dioxid kibocsátása, mint a dízeleknek és az alternatív hajtás részaránya - a folyamatos növekedés ellenére - még nagyon alacsony. Egy évvel korábban egyébként 4 százalékot tett ki a részarányuk, amikor a dízelek 50,2, a benzinesek pedig 45,8 százalékot vittek el.

A dízelek visszaszorulásában vélhetően szerepe van a Volkswagen botrányának is, illetve annak, hogy több országban felmerült a dízelek közlekedésének korlátozása.
Legolvasottabb
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Sokak rémálma válhat valóra: minden jel arra mutat, hogy a legrosszabbra kell készülnünk
Titokzatos karácsonyi csomagok érkeznek a nyugdíjasokhoz: már el is kezdődött a kézbesítés
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Kiderült, miért ilyen drágák az élelmiszerek: a számok egy sokkoló valóságra mutatnak rá
Döbbenetes végjáték: hajszálon múlt a világbajnoki cím sorsa
Elkezdődött a mozgolódás: óriási puccs készülhet Moszkvában, több tízezren állnak már fegyverben
Senki sem számított erre: rendkívül agresszív ragadozók jelentek meg a Balatonban
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak