Andrew Matters, a montreali székhelyű kereskedelmi szervezet szektorért felelős közgazdásza genfi sajtótájékoztatóján elmondta, az idei évre mintegy 4 százalékos visszaesést várnak az árutonna-kilométerben mért teljesítményben. A jövedelmezőség 5 százalékkal esik az egy évvel korábbihoz képest, a bevételek 1,1 százalékkal a 2018-es szint alá, 101 milliárd dollárra csökkenhetnek. Ekkora csökkenés az adatok alapján a 2008-as gazdasági világválság óta nem volt - írja az MTI.
Elmondása szerint a folyamatok hátterében az Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború, geopolitikai bizonytalanságok és a visszafogottabb világgazdasági teljesítmény állnak.
Előrejelzéseik ugyanakkor azt mutatják, hogy jövőre visszafogott, 2 százalékos növekedés lehet az árutonna-kilométerben, de ezt némileg ellentételezi, hogy a jövedelmezőség további 3 százalékkal csökken majd főként a kapacitások bővítése miatt.
Kérdésre válaszolva ezzel kapcsolatban Andrew Matters azt mondta, így a várható élénkülés ellenére lehetnek olyan cégek, akik nem fogják átvészelni a csökkenés időszakát, és csődöt jelentenek. Rámutatott: a legtöbb társaság a légi áruszállítási szektorban minimális haszonnal vagy a jövedelmezőség határán működik, egészséges mértékű haszonkulccsal kevés cég tud dolgozni.
Legolvasottabb
Az idősek nem kérnek a nyugdíjadóból, de az árrésstopnak örülnek
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése