Az elsősorban nagy teljesítményű lítium-ion akkumulátor rendszereiről ismert Akasol saját weboldalán közölte a hírt, mely szerint (árban, euróban) tízmilliós nagyságrendű megrendelést írtak alá arról, hogy hidrogénvonatokat kell energiatároló rendszerekkel felszerelniük. Az Akasol számára nem ismeretlen a francia motorvonatgyártó, mivel annak hidrogénvonatát korábban együtt is tesztelték. A nagy teljesítményű akkuk beépítése az üzemanyagcellás meghajtású ingázói vasúti szerelvényekbe a várakozások szerint utat nyit a kibocsátásmentes vasúti szállítás felé.
Pontos darabszámot ugyan a közlemény nem közöl, de azt igen, hogy a Coradia iLint típusba kerülő technológiai fejlesztés - mely tartalmazza az akkumulátor rendszereket, fűtési és hűtési berendezéseket, a kábeleket és beépítéshez szükséges úgynevezett padlóházat is - 2020 második felétől indul, és 2021-ben be is fejeződik.
Kapcsolódó
A hidrogén üzemanyagcella-meghajtású vonatozás úttörőiként úgy láttuk, hogy elengedhetetlenül szükségünk volt és van egy olyan stratégiai partnerre, aki mélyreható technológiai know-how-val tud támogatni bennünket a prototípusok fejlesztésétől a sorozatgyártásig. Bízunk benne, hogy az Akasollal folytatódhat a további együttműködés - mondta Jörg Nikutta, az Alstom németországi ügyvezető igazgatója.
A 300 férőhelyes Coradia iLintet ingázó személyvonatként tesztelik 2018 szeptembere óta Cuxhaven-Buxtehude között. Az elmúlt több mint két év alatt a szerelvények már több mint 150 ezer kilométert teljesítettek csendesen, biztonságosan és szén-dioxid kibocsátástól mentesen.
A hidrogén üzemanyagcellák (mely tartalmának előállításához a szükséges villamosenergiát az Alstom ígéretei szerint szélerőművekből veszik majd) a járművek tetején kaptak helyet, a péládul fékezéskor keletkező többlet-energiát tároló akkumlátorokat (ezek összkapacitása 220 kWh) pedig a padlólemezek alá telepítik. A motorvonat működésének fontos tétele, hogy a rendszer hidrogént "teljes erővel" csak a folyamatos gyorsításkor éget, amikor csak lehet, a szükséges többletenergiát az akkukból veszi fel. Ennek köszönhetően egy-egy szerelvény egyetlen feltöltéssel akár 800 kilométert is képes megtenni.
A hidrogén-üzemanyagcellák kombinálása a rendkívül nagy teljesítményű akkumulátorokkal funkcionális és tisztább alternatívát kínálnak a nem villamosított vasutak számára a dízel-meghajtásnál - közölte Olaf Lies, Alsó-Szászország környezetvédelmi, energiaügyi minisztere. Szerinte az a döntés, hogy a teljes Bremervörde-i dízelflottát az Alstom hidrogénvonatára cserélik, úttörővé teszi őket a szállítási forradalomban.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

Kipécéztek egy hétköznapi tárgyat a légitársaságok: a tiltólistás holmi bárki csomagjában ott lapulhat

Kincsek bukkannak elő a Dunából, annyira sekély a folyó vize - videó

Riasztó jelentést tett közzé a NASA

Zelenszkij mindent cáfol: azt mondja, már be is vetették az ukrán csodafegyvert

Csakugyan nagy az árrés, de nincs extra profit a rendszerben

Grönland döntött, Donald Trump Vlagyimir Putyinra várt

Elég a vánszorgásból, fel kell végre gyorsítani a budapesti villamosokat

Nyűgöt jelentenek a visszaváltós vizes palackok, kár költeni rájuk
