Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A kutatást a Which? készítette összehasonlítva  az Asda, a Morrisons, az Ocado, a Sainsbury's, a Tesco és a Waitrose árait szeptember 21. és október 20. között 2020-ban és 2022-ben egyaránt - írja a Grocery Gazette.

Az átlagos brit élelmiszer-infláció jelenleg 14,7 százalékos (a magyaré 40).

A felmérés ugyan két éves távlatból nézte az árak emelkedését, de így is drámai, hogy míg a  Dolmio Lasagne szósz átlagosan 61 pennyt drágult (47 százalék), volt olyan lánc ahol 1,09 fontot dobtak rá a korábbi árra, amely 107 százalékos áremelés.

Az itthon is ismert Heinz ketchup két év alatt 91 pennyvel (53 százalék) drágult.

Sue Davies, a Which? élelmiszer-politikai vezetője szerint a kutatásuk rámutat a nemzet kedvenc márkás élelmiszerek némelyikének sokkoló, az országos átlagnál jóval magasabb inflációjára, és rávilágít arra, hogy miért olyan fontos, hogy a kiskereskedők választási lehetőséget biztosítsanak az embereknek a termékválasztékból.

"A szupermarketeknek biztosítaniuk kell, hogy az egészséges és megfizethető árú alapvető élelmiszerek széles körben elérhetőek legyenek üzleteikben, beleértve a kisebb kisboltokat is" - teszi hozzá.