A Coca-Cola anyacége több mint 200 italmárka gyártását hagyja abba, közlésük szerint a portfólió csökkentését megengedheti a vállalat, mert így még inkább a magasan jövedelmező termékekre koncentrálhat. Korábban James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója a nyáron a CNN-nek arról beszélt, hogy a nagyobbakhoz képest alulteljesítő márkáik a vállalat bevételének csupán két százalékát adják.
Az üdítőital-gyártó is megszenvedte a koronavírus-járványt: a védekező intézkedések miatt a világ számos országában zárták be a vendéglátóhelyek, ami a fogyasztáson is érződött. A harmadik negyedévben a Coca-Cola bevételei kilenc százalékkal 8,7 milliárd dollárra estek - írja a portál.
A járvány miatt az üdítő- és italpiac más szereplői is szenvednek. A teafogyasztás például jelentősen megugrott, miközben a kávé iránti kereslet csökkent.
Egyelőre csak annyit tudni, hogy olyan regionális márkák vannak az érintettek között, mint a Tab, a Zico és az Odwalla, de a teljes listát még nem közölték. A bejelentésre viszont jól reagált a tőzsde: nyitás előtt már 2 százalékos pluszban voltak a cég részvényei.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

Borravalót kér már a láncfűrész-kereskedő is: nem káprázik a szeme

Zelenszkij mindent cáfol: azt mondja, már be is vetették az ukrán csodafegyvert

Nyűgöt jelentenek a visszaváltós vizes palackok, kár költeni rájuk

Fiatalkorú drogdílerekre csaptak le Magyarországon

Kár kerülgetni egy olyan súlyos problémát, ami minden második magyart érint

Grandiózus gázüzletet készíthet elő Donald Trump az elszigeteltnek mondott Vlagyimir Putyinnal

Ezzel sok nyugdíjas szembesül: minden területen kapkodnak utánuk

Kigyulladt egy mozdony a Balatonnál, aztán szarvast gázolt a vonat ugyanazon a vonalon
