A Coca-Cola anyacége több mint 200 italmárka gyártását hagyja abba, közlésük szerint a portfólió csökkentését megengedheti a vállalat, mert így még inkább a magasan jövedelmező termékekre koncentrálhat. Korábban James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója a nyáron a CNN-nek arról beszélt, hogy a nagyobbakhoz képest alulteljesítő márkáik a vállalat bevételének csupán két százalékát adják.
Az üdítőital-gyártó is megszenvedte a koronavírus-járványt: a védekező intézkedések miatt a világ számos országában zárták be a vendéglátóhelyek, ami a fogyasztáson is érződött. A harmadik negyedévben a Coca-Cola bevételei kilenc százalékkal 8,7 milliárd dollárra estek - írja a portál.
A járvány miatt az üdítő- és italpiac más szereplői is szenvednek. A teafogyasztás például jelentősen megugrott, miközben a kávé iránti kereslet csökkent.
Egyelőre csak annyit tudni, hogy olyan regionális márkák vannak az érintettek között, mint a Tab, a Zico és az Odwalla, de a teljes listát még nem közölték. A bejelentésre viszont jól reagált a tőzsde: nyitás előtt már 2 százalékos pluszban voltak a cég részvényei.
Legolvasottabb
Donald Trump: Nem ígértem pénzügyi segítséget Orbán Viktornak
Figyelmeztet a nyugdíjszakértő: 280 ezer forint állami támogatást is be lehet gyűjteni még idén
Nagy bejelentést tett az államtitkár: így változnak jövőre a családtámogatások
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Advent közepén sem pihennek, újabb bejelentésekre készül a kormány
Lopott és teljhatalommal irányított a budapesti sportszövetség vezetője, börtönbüntetést kaphat
Most érkezett: katonai drónok támadtak Zelenszkij gépére, áttörték a légtérzárat
Ez volt eddig a magyarok kedvence az idén: 55 százalékos pluszban, aki ebbe fektetett
Jó hírek érkeztek, tovább zakatolhat az OTP