Tavaly év végén Csehországban 5,3 millió személygépkocsi volt a nyilvántartásban, míg 1993-ban 2,6 millió. Az eltelt időszakban összesen 6,85 millió személygépkocsit vettek nyilvántartásba. Ebből 1,66 millió volt cseh gyártmányú új személygépkocsi, 2,04 új autót külföldön gyártottak, míg 3,15 millió személygépkocsit használt autóként külföldről hoztak be. Az adatok közti különbséget az időközben a nyilvántartásból kikerült kocsik száma jelenti.
Nagy probléma, hogy a személygépkocsik átlagéletkora továbbra is meghaladja a 14 évet, s alig csökken. Ebből a szempontból a tavalyi év mérlege pozitív, 2016-ban ugyanis rekordszámú, 259 693 új személyautót vettek a csehek, ami éves szinten 12,5 százalékos növekedés. Az új személyautók egyharmadát a cseh gyártmányú Skoda teszi ki. A külföldről behozott használt kocsik 52 százaléka viszont tíz évnél öregebb autó volt, ami négy százalékkal rosszabb arány, mint 2015-ben.
Magyarországon tavaly előtt 13,7 év volt az autók átlagéletkora, amely 0,3 éves növekedést jelentett 2014-hez képest. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete közben azért lobbizik, hogy vessenek véget az öreg autók behozatalának.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ezrével szenvednek a fogságunkban ilyen lények, mentsük meg őket

Brüsszel megunta az óraátállításosdit, el is dőlt a kérdés

Szorít az idő, ezt a betegek érdekében meg kell lépni

Késes támadás Németországban: két ember súlyosan megsérült, egyikük életveszélyesen

Rossz hírt kaptak a magyar munkavállalók: háromnegyedüket érinti a baj

Meghökkentően zárult az EU-csúcs, az ukránokon spórolhatnak

Pusztító repülőgépeket ont a Boeing: a fegyverkezési láz elérte a vállalatot

Rászáll a NAV az otthonfelújítással csalókra

Pont akkor távozott Tiborcz István bizalmasa, amikor kijött az ÁSZ jelentése az MNB-alapítványokról
