A hazai kiállítok között ketten rendszeresen megfordulnak az eseményük, közülük az egyik ilyen az Agrármarketing Centrum, ami többek között szuvidált galambhússal, mangalicatermékekkel, kekszekkel és magyar borokkal várja az érdeklődőket.

Ezek az ételek ugyanis Ázsiában különlegességnek számítanak, Szingapúrnak ugyanis szinte egyáltalán nincs mezőgazdasága, az ottani élelmiszerek 90 százalékát importálják – írja a Dívány.

Ez nem is véletlen: lapunk korábban arról számolt be, hogy Magyarország tavaly áprilisban Szingapúrral, májusban pedig Japánnal kötött megállapodást nagy mennyiségű galambhús-exportról.

Éppen ezért az Agrárminisztérium úgy véli, egyre nagyobb az igény a hazai prémium galambtermékekre. Ázsiában ugyanis a fácán és a galamb igazi húskülönlegességnek számít, miközben a magyarok mégsem rajonganak érte.

A lap szerint ennek jobbára az az oka, hogy a második világháború után a szovjet ideológia elterjedésével a szegénység, valamint az új gazdasági-társadalmi rendszer alaposan átalakította a magyarok étkezési kultúráját, mivel az „urizálás” sokan nem tudták megengedni maguknak. Ráadásul a minőségi alapanyagoknak is sokáig híján volt a magyar agrárium.

Elfogytak a magyarok, vendégmunkások árasztották el az agráriumot

Az állattenyésztéssel foglalkozó magyar cégek nagy része mongol és filippínó munkásokat kénytelen alkalmazni az Ausztriába távozó magyar dolgozók helyett.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább--->