Újabb állomásához érkezett „A hazaiban több van” című kampánysorozat. A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a METRO Nagykereskedelem együttműködésében rendhagyó módon mutatták be a hazai termékekből álló húsvéti kínálatot. A gasztro-workshop keretében öt Magyar Termék védjegyhasználó ismertette termékeit.

„Ezeknek a termékeknek a vásárlása nem csupán egy hazai vállalat számára kedvező fejlemény. Sokkal szélesebb körű a döntésünk, ezáltal például hazai munkahelyek megőrzését, a magyar gazdaságfejlődését támogatjuk” – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Kiemelték: küldetéstudatuk az, hogy minél inkább fókuszba helyezzék a hazai előállítású, megbízható minőségű termékeket.

A nonprofit szervezet végzett egy online felmérést (több mint 10 ezer ember megkérdezésével) is, hogy visszajelzést kapjon a fogyasztói szokások alakulásáról.

  • A válaszadók csaknem fele számára a hazai termékek egyet jelentenek a biztonsággal. Azokat a termékeket és ételeket jelentik, amiket ismerünk, amiket megszoktunk, amelyekben nyugodt szívvel bízhatunk, hiszen megbízható magyar gyártóktól, termelőktől érkeznek.
  • A magyar termékeket szívesebben teszik a kosarukba a vásárlók.

Kiemelték: küldetéstudatuk az, hogy minél inkább fókuszba helyezzék a hazai előállítású, megbízható minőségű termékeket. Háromnegyedük kifejezetten keresi a védjegyes áruk promócióit, mely megerősíti azt a szándékot, hogy még erősebb üzletlánci együttműködések valósuljanak meg a Magyar Termék égisze alatt.

A Magyar Termék védjegyhasználók száma 250-re emelkedett, ez négy év alatt közel 40 százalékos növekedést jelent. Éves összárbevételük pedig, a legfrissebb, 2022-es adatok szerint megközelítette a négyezer milliárd forintot.

„Idei terveinkben az szerepel, hogy a hozzánk csatlakozó társaságok száma év végére megközelítse a háromszázat, míg a védjegyes termékek portfoliója elérje a hatezret” – hangsúlyozta Benedek Eszter.

Ünnepi menü

A sajtóeseményen is kiemelt szerepet kaptak a védjegyes hazai áruk. A METRO Gasztroakadémián élményprogramon vehettünk részt, ahol egy négyfogásos menüsort készítettünk el Varju Viktor séf szakmai irányításával. A menüsor fókuszában a húsvéti fogások voltak.

Kép: Economx/Horváth Balázs

A legismertebb gasztroreality műsorokhoz hasonló verseny keretében mérhettük össze tudásunkat, ahol szakmai tanácsokat és iránymutatásokat kaptunk. Az esemény részeként arra is fény derült, hogyan lehet egy ünnepi asztalt díszessé varázsolni, csapatunk elkészült munkáját a fenti képen láthatja.

Kápolna Beáta, a METRO beszerzési igazgatója a tapasztalatokat ismertetve elmondta: a professzionális vásárlók körében is keresettek a magyar termékek, hozzáadott értékként kezelik a termék hazai gyártást, termelést.

„Elsődleges célcsoportunk a jövőben kiemelten a kiskereskedelmi szereplők lesznek” – tette hozzá.

Gazdaságfejlesztő hatás

A résztvevő cégek egybehangzóan kiemelték a magyar gazdaságon túl számukra elemi érdek, hogy a vásárók tisztában legyenek a boltban hozott döntéseik hatásaival és következményeivel.

  • Annak érdekében, hogy a fogyasztót „helyzetbe hozzák” a Ceres Zrt. részéről kiemelték: magyar gyártóként olyan széles termékpalettát kínálnak, a napi cipótól az előre csomagolt kenyereken és kalácsokon át, mely szinte egyedülálló.
  • A dunaegyházi Haladás Mezőgazdasági Zrt. legfőbb missziójának tekinti az étkezési burgonya diverzitásának bemutatását és a fogyasztók edukálását. A GoldenBurg a kezdetek óta integrált kommunikációval mutatják be a burgonya sokszínű felhasználhatóságát.
  • A Mary-Ker Pasta Kft. részéről hozzátették, hogy hazai gyártóként legnagyobb előnyeik között a megbízhatóság, a minőség és a frissesség biztosítását látják. Emellett olyan hagyományos ízeket kínálnak, amelyek külföldi konkurensek palettáján nem, vagy nem úgy szerepelnek.
  • A Mészáros-Borház Kft. kitért arra, hogy a borászati termékeknél kifejezetten fontos a teljes nyomon követhetőség, lekérdezhetőség. A külföldi gyártókkal szemben a hazai borászatok, nemcsak időszakosan, hanem egész évben képesek azt a volument és minőséget nyújtani, amire a fogyasztóknak is szüksége van.
  • A Pápai Húsnál úgy vélik, hogy idén 111 éves magyar gyártóként az egyik legfontosabb előny, amit nyújtani tudnak, az a frissesség. Minél távolabbról érkezik ugyanis egy termék, annál hosszabb szavatossági idővel kell rendelkeznie.