Tavaly januárban a Szinyei Merse Pál budapesti gimnázium több tanulója és kísérője veszítette életét a balesetben. Bár Olaszországban a vádlottak padjára kerülnek a baleset lehetséges felelősei - öt olasz mérnök és a magyar buszvezető -, az itthoni hatóságok mégsem indítottak eddig hivatalból eljárást a buszt üzemeltető cég ellen.
Megkaptuk a vegyész műszaki igazságügyi szakvéleményt, ami hátborzongató tényeket tárt fel: semmilyen előírást, szabályozást nem is akartak betartani. Már az autóbusz honosítási vizsgájánál is kozmetikázták, meghamisították az adatokat, hogy a jármű külföldi utakra is mehessen. Egy szerelő azt vallotta, hogy hosszú ideje folyt az illegális üzemanyagtartályok beépítése - mondta a napilapnak Krizsány László, aki egyetlen lányát veszítette el, az igazságügyi szakértői vélemények alapján.
Kapcsolódó
A szakértő szerint a szerelésnél több alkatrész alkalmatlan volt, a töltőnyílást például a csomagtérben helyezték el. A legelképesztőbb talán mégis az, hogy a póttartályt közönséges spaniferrel (rakományrögzítő kötéllel) rögzítették.
Ha az ügyészség vagy más hatóság a nyomozati anyag alapján nem tesz feljelentést a cég ellen, akkor mi tesszük meg a gyermekeinkért - ígéri az édesapa.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak