A maribori repülőtér 1990-ben még közel 100 ezres utasforgalmat bonyolított, 2016 első kilenc hónapjában viszont csupán 7761 utas fordult meg a légikikötőben, kétharmaddal kevesebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban - írta a lap.
Alojz Krapez, az állami intézmény légi közlekedéssel megbízott igazgatója a sajtónak úgy nyilatkozott: olyan koncessziós partnert keresnek, amely felújítja a külföldre szóló rendszeres és charter repülőjáratokat.
"A nyilvános pályázati felhíváson azt a koncessziós partnert választjuk ki, amely hosszú távra a legjobb ajánlatot adja" - hangsúlyozta Krapez.
Az Edvard Rusjan nevű repülőtér 1975-ben épült és mindössze tíz kilométer távolságra van Szlovénia második legnagyobb városától, Maribortól. Tíz évvel ezelőtt felújították a leszállópályákat és a repülésbiztonság-irányítási rendszert. A privatizációs kísérlet azonban sikertelenül zárult, így az állam tulajdonában maradt. Egy időben fapados járatok is indultak a légikikötőből Londonba és más európai városokba, de az alacsony utasszám miatt megszűntették azokat.
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat