A növekedés motorja továbbra is az import, az idén már mintegy 140 ezer használt jármű érkezik az országba, 16-17 százalékkal több, mint az előző évben. Némi lassulás tapasztalható ugyan a korábbiakhoz képest, de Frank György szerint ennek nincs kifejezett piaci oka, a dinamika erős marad.
A szürkeimport útján érkezett autók kétharmada 10 évesnél öregebb, az idén 85 ezer ilyen korú kocsival bővült a magyarországi járműpark.
Frank György kiemelte: a magánúton importált autók általában az országba érkezésüktől kezdve totális adóelkerülők. Az importőr ugyanis rejtve marad az eladási láncban, amire az ad lehetőséget, hogy az Európai Unióban nincs kidolgozott rendszere az áfa nyomon követésének. A tulajdonos a későbbiekben pedig jellemzően illegális műhelyekhez fordul a javíttatások során, mert a hivatalos szerviz nem éri meg számára.
Frank György szerint a legálisan működő kereskedéseknek nem éri meg az áfacsalás miatt olcsón külföldről hozni be a használt autót, így ez a szürke szféra üzlete marad. Magyarországon tavaly a legális kereskedések közreműködésével mintegy 160 ezer használt autót írtak át.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Már elsöpörték a kormányt a tömeges tüntetések, de ennyivel nem érik be a pazarló államtól tartó tiltakozók
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija