A projekt indításához a Fővárosi Közgyűlésnek is támogatnia kell a finanszírozási szerződés megkötését. A hitel felvevője a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezője, a BKK lesz, és a központ feladata a projekt teljes körű megvalósítása, majd az új jegyrendszer működtetése is.
Az új jegyrendszer megvalósítása 2014-ben kezdődik meg. Először a mai papírbérleteket váltják fel elektronikus kártyák, majd a jegylyukasztók és a papíralapú jegyrendszer is megszűnik 2015-től. A projekt keretében a metróállomásokra és a fontosabb HÉV-állomásokra beléptetőkapuk kerülnek. A BKK tervei szerint az új rendszerben időalapú jegyekkel és otthonról, internet vagy mobiltelefon segítségével is feltölthető kártyákkal, meghosszabbítható bérletekkel lehet majd igénybe venni a közösségi közlekedést Budapesten.
A BKK 2013. június 10-én az EBRD beszerzési szabályzatának értelmében nyílt, kétfordulós, előminősítéses beszerzési eljárást indított. Eddig több mint 40 cég jelezte részvételi szándékát. Az előminősítési szakaszt sikeresen teljesítő résztvevőkkel a második, tárgyalásos szakasz várhatóan 2013 decemberében-2014 januárjában ér véget. A nyertes ajánlattevővel 2014 első negyedévében köthetik meg a szerződést.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van