A tv2 legutóbbi, márciusi programfrissítése nyomán nemhogy nőtt volna a csatorna közönségaránya a 18-49 éves korosztály körében fő műsoridőben, hanem még csökkent is, miközben az RTL Klub tovább izmosodott - derül ki a műsorfigyeléssel foglalkozó AGB Hungary adataiból, amelyeket az RTL bocsátott rendelkezésünkre. Az RTL az utóbbi időben nemcsak fő konkurensétől csábított el nézőket, hanem a lépésről lépésre megújuló mtv-től is, jóllehet az utóbbi csatorna 0,7 százalékpontos közönségarány-romlása kevésbé súlyos, mint a tv2 1,2 százalékpontos márciusi visszaesése a februári átlaghoz képest. Hasonló tendencia figyelhető meg a teljes lakosság körében főműsoridőben is, márciusban itt is csak az RTL Klub tudta gyarapítani nézőtáborát, (a januári 33,7 százalékról márciusban 36 százalékra tornászta fel magát), miközben a tv2 januártól kezdve fokozatosan veszítette el közönségét, s a harmadik havi átlaga immár 26,7 százalékos értéket mutatott, az mtv pedig a januári alacsonyabb - 17,6 százalékos - teljesítmény után februárban 19 százalékra gyarapodott, ám márciusban ismét visszaesett, 18,1 százalékra. A tv2 számára némileg kedvezőbb a kép a 18-49 éves korosztály körében, az egész nap vonatkozásában, bár a csatorna ebben a szegmensben is hónapról hónapra veszített közönségarányából, de még márciusban is sikerült azt a 30 százalékos érték fölött tartania. (Ekkor 30,5 százalékos havi átlagot produkált a televízió). A tv2 egyébként e szegmensben januárban és februárban még erősen vezetett az RTL Klub előtt, de fokozatosan veszített közönségarányából, az RTL eközben fokozatosan építkezett, s márciusban 1,5 százalékponttal javított februári eredményén, míg az mtv 0,1 százalékponttal növelte márciusi közönségarányát a februárihoz képest. A televíziók erősségének számító hírműsorok esetében is az előbbiekhez hasonló jelenségek tapasztalhatók, vagyis amíg 18-49 évesek körében a tv2 Tények című műsora a januári 38,2 százalékos közönségarányáról márciusban 31,7 százalékra esett vissza, addig az RTL Klub Híradója a januári 36 százalékról márciusra 39 százalékra tornászta fel magát, s az mtv fél nyolcas hírműsora is fokozatosan gyarapította közönségarányát, aminek eredményeként a harmadik havi átlaga 15,8 százalék volt. A két országos kereskedelmi televízió valóságshow-inak havi átlagos nézettségéről szóló adatok arról árulkodnak, hogy a 18-49 éves korosztály körében szinte stabil a Való Világ nézettsége. E korosztályban a nézők száma mindhárom hónapban meghaladta a 810 ezret, s bár márciusban valamivel kevesebben voltak kíváncsiak a villalakók mindennapjaira, mint januárban, lényegesen kevesebben pártoltak el a produkciótól, mint a Big Brother nézői közül.