Nem áll fenn olyan műszaki-informatikai probléma, amely az elektronikus útdíj rendszer zavartalan működését befolyásolná - mondta Kibédi-Varga Lajos, az E-Útdíj szakmai projetszóvivő a hétfő késő délután tartott sajtótájékoztatón. A HU-GO elektronikus útdíjrendszer az első 17 óra tapasztalatai alapján képes arra, hogy megfeleljen az unió irányelveinek - tette hozzá a szóvivő, aki elmondta, hogy hajnalban és reggel üzemszünetet kellett elrendelniük, mert túlterheléses támadás érte a rendszert. Ennek kivizsgálása folyamatban van, s amennyiben bebizonyosodik a szándékosság, felderítik az elkövetőt.
Kibédi-Varga Lajos lapunk érdeklődésre elmondta, hogy hozzájuk nem érkezett túlfizetésről szóló tájékoztatás. Lapunkat korábban több érintett is arról tájékoztatta, hogy a fedélzeti eszközzel történő fizetésnél a rendszer túlszámlázott, sőt olyan járművek után is "ketyeg" az óra, amely már elhagyta az országot. Ha ilyenről értesül az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., akkor ezeket kivizsgálja - tette hozzá a szóvivő, aki az ilyen esetek bejelentésére kérte a vállalkozókat. Abban az esetben pedig, ha nincs elegendő vagy rossz minőségű a fedélzeti eszköz, akkor a bevallási közreműködőket kell keresni - tette hozzá Kibédi-Varga, aki azt is elmondta, hogy 31 ilyen cég kötött szerződést az ÁAK-val, amely eddig tízet auditált.
A szóvivő szólt arról is, hogy több európai országban sem indult zökkenők nélkül a rendszer. Volt olyan ország, ahol az indulás pillanatában egyáltalán nem volt biztosítva a regisztrációs folyamat, akár fél évvel is meg kellett hosszabbítani a rendszer eredeti tervezett indítását, és olyan esetek is voltak, ahol demonstrációk kísérték a bevezetést. A nemzetközi példák alapján elmondható, hogy egy ilyen összetett rendszer indítása a zavartalan áruellátás biztosítása érdekében rugalmas hozzáállást, azonnali beavatkozást igényel - tette hozzá a szóvivő.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban