A piackutató közleményéből kiderül, a sajátmárkás részarány nagysága szempontjából vezet az állateledel 58 százalékkal, amit az étolaj 53 százalékkal és a tejföl 42 százalékkal követ.
A vegyi áruk 400 milliárd forintos piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák, a saját márkás termékek piaci részesedése 18 százalék, 76 milliárd forint volt tavaly.
A magyar fogyasztók tavaly a legmagasabb arányban konyhai törlőkendőből (64 százalék), vécépapírból (44 százalék) és papírzsebkendőből (43 százalék) vásároltak saját márkás terméket.
A Nielsen kutatása szerint a válaszadók 41 százaléka vélekedik úgy, hogy a sajátmárkás árucikkek minősége nem marad el a gyártói márkáktól.
A piackutató arra is kitér: a kereskedelmi márkák népszerűsége globálisan felívelőben van, a kereskedők terjeszkedési stratégiájukban mind nagyobb hangsúlyt fordítanak saját márkáik megjelentetésére az online és offline csatornákon egyaránt.
Európában a globális átlaggal szemben is magasabb a kereskedelmi márkák értékbeli piaci részesedése, a 17 százalékos világátlaggal szemben 31 százalék volt 2016-ban - közölte a Nielsen.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Aki nyugdíjat akar, meneküljön, nem lesz ez így jó

Rábólintottak az egészségügyi dolgozók monitorozására

Bukott az érinthetetlen ingatlankirály, 60 milliárd forintot vasalna be rajta az adóhatóság

Orbán Viktorig jutott az NB I-es focisták 6 milliós fizetésének híre, elképesztő a kormányzati reakció

Minden jel arra mutat, hogy külföldi bankokba menekítik a magyarok a devizájukat – valamit tudhatnak
Nem semmi, megtriplázta a pénzét, aki év elején ide fektetett be

Ez a cukor megkeserítheti az életét, vigye vissza a csudába

Már megint tüntetés bénítja meg Budapest forgalmát, plusz itt vannak a türkök is

Senki ne reménykedjen abban, hogy a lakásárak valaha csökkenni fognak
