A március végén bejelentett gyárbezárást követően szeptemberben kezdődött el a csoportos létszámleépítés, péntektől már csak karbantartók és raktárosok dolgoznak az üzemben, akik feltehetően a gépek leszerelését, a csarnok kiürítését végzik. Kiss Beáta szerint a bejelentéskor 830 ember dolgozott a gyárban, és tudomása szerint legtöbbjüknek már van munkája - írta az MTI.
A szakszervezeti elnök szerint a Lear mindvégig nagyon segítőkész volt: több állásbörzét szervezett a gyárba az OFA Nonprofit Kft. segítségével, ahol sok másik cég képviseltette magát, továbbá tréningeket tartottak álláskereséshez és önéletrajzíráshoz. A munkáltató - a szakszervezet közbenjárására - a gyárbezárás bejelentését követően 12 százalékos béremelést adott minden dolgozónak, illetve a munkavállalók többsége kéthavi plusz végkielégítést kapott a kollektív szerződésben foglaltakon túl.
Kapcsolódó
Kiss Beáta szerint "szerencse a szerencsétlenségben", hogy éppen komoly munkaerőhiány van, így sok kollégájának már van új munkahelye vagy éppen tárgyalásban áll leendő munkáltatójával. Jelezte, hogy többen maradtak a szakmájuknál és varrónőként dolgoznak tovább, sőt olyanok is vannak, akik a Learnél maradtak, és Macedóniában, Lengyelországban, Szerbiában vagy Moldovában dolgoznak.
Az MTI kereste a Lear Corporation móri részlegének ügyvezetőjét is, aki későbbre ígért tájékoztatást.
Fenyves Péter (Fidesz-KDNP) polgármester az MTI megkeresésére elmondta: a városi szociális kerekasztal legutóbbi ülésén a munkaügyi központ azt jelezte, hogy náluk Lear dolgozók nem jelentkeztek álláskeresés ügyében. Megjegyezte, hogy a héten tárgyalt egy céggel, amely Mórra telepítene hasonló varrodai munkát, s 40 embernek adna munkát. Januártól egy bérelt csarnokban indulhat a termelés.
Áprilisban tájékoztatta a cégnél működő szakszervezet elnöke, Kozma Zsolt az MTI-t, hogy nyolcszáz alkalmazottat bocsát el az amerikai tulajdonú Lear Corporation Hungary Kft., miután a cég befejezi az autó üléshuzat-gyártó tevékenységét Magyarországon. A Lear a termelés egy részét befejezi, egy részét alacsonyabb költségű országokban található telephelyeire helyezi át. Mint írta, a prémium kategóriás személygépjárművek autóülés huzatát készítő móri telephely több mint 24 éve működött.
A nyilvános céginformációk szerint a Lear Corporation Hungary Kft. nettó árbevétele 2015 végén 747,9 millió euró volt, míg egy évvel később 642,6 millió eurót tett ki. Adózott eredménye ugyanezen években 36,6 millió euró és 26,2 millió euró volt.
A társaság munkavállalóinak átlagos állományi létszáma 2016-ban 3181 volt Magyarországon. Gödöllőn és Gyöngyösön személyautókba épített elektromos kábelkötegeket gyártanak, Móron konfekcionált autóülés-huzatokat, Győrben komplett autóüléseket állítanak elő, míg Fóton raktározást végeznek.
A Lear Corporationt 1917-ben alapították Detroitban. A cégcsoport világszerte 37 országban 243 telephelyen 150 ezer munkavállalót foglalkoztat.
A kép illusztráció, forrás: Pixabay.
Állás.hu - Általános szöveg
Keressen állást vagy keressen munkaerőt egy olyan újgenerációs állásportálon, amely valódi, pontos egyezőség alapján rangsorolja a jelentkezőket - kattintson az allas.hu oldalra!
Legolvasottabb
Új szupergyors buszjárat indul Budapesten: tíz perccel hamarabb érhet a belvárosba
Becsődölt a Marriott partnere, 24 órát kaptak a vendégek a szobák elhagyására
Elbúcsúzott Warren Buffett: „Ne feledd, hogy a takarítónő is ugyanolyan ember, mint az elnök”
Nem csitul a helyzet Romániában, ezt nem fogják sokáig jó szemmel nézni a helyiek
Beletörődik a sorsába Orbán Viktor harcostársa: nem indul többé, ha a bíróság úgy dönt
„Ostoba, aki ezt engedte” – Tarjányi szerint Orbán rajza aranybánya a hírszerzésnek
A magyar kriptósok most kapták meg az év legkeményebb szabályozását
Jövőre minden megváltozik! Varga Mihálytól 100 bázispontos kamatcsökkentést várnak el
Egy láthatatlan járvány, ami évi ezermilliárdot visz el – és még mindig tarol