A bizottság közleményéből kiderül, hogy a projekt teljes költsége 260 millió euró, amelynek jelentős hányadát az uniós pénzek fedezik, s amelyből a tervek szerint 42 új motorvonatot lehet forgalomba állítani. A bizottság megítélése szerint a beruházás javítja majd a magyar vasúti szolgáltatás minőségét, megbízhatóságát és kiszámíthatóságát, és előmozdítja majd, hogy a közúti közlekedés egy része a vasútra tevődjön át, ami a környezet számára is hasznos.
A bizottság kitér arra is, hogy a projekt finanszírozásának jóváhagyásához azért volt szükség külön a brüsszeli testület hozzájárulására, mert a támogatás értéke meghaladja az ötvenmillió eurót.
A közleményből az is kiderül, hogy hozzávetőleg 80 milliárd forintos projekt a külvárosi és regionális vasúti közlekedést hivatott javítani, Budapest és Esztergom, valamint Veresegyház és Vác, Vác és Szob, Monor és Cegléd, Székesfehérvár és Pusztaszabolcs viszonylatában. A brüsszeli testület kiemeli, hogy a megvásárolt szerelvények alacsony padlósak és légkondiconáltak lesznek, valamint lehetőség lesz rajtuk vezeték nélküli internetszolgáltatás és audiovizuális utastájékoztatás kialakítására.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet