A nemzeti buszgyártási stratégia évi 1000-1200 új magyar jármű beszerzésétől szólt, de egyelőre nem látszik, kik tudnának ennyit szállítani, hiszen a magyar gyártók egyelőre évi 300-400 darabos kapacitással rendelkeznek. Még tavaly is több száz használt buszt vetek az állami és önkormányzati tulajdonú szolgáltatók.
Miközben a magyar buszgyártók alig néhány száz darabot termelnek, a cseh és lengyel gyártók estenként a semmiből kinőve Európai vezető szerepre törtek, és minkét országban többet gyártanak, mint amit a magyar stratégia egyelőre csak vizionál. Ráadásul a mostani magyar gyártók nem tekinthetők nemzetközileg versenyképesnek, gyakorlatilag nem létezik az export.
Egy-egy magyar busz hozzáadott érték, nemzetgazdasági fontossága is igen különböző lehet, a Figyelő cikkéből az is kiderül, hogy ez milyen esetekben növelhető, és hogyan lehet számítani. A közép-európai statisztikákból pedig az is kitűnik, hogy Romániában is kevesebb 10 évesnél idősebb busz van, mint hazánkban, így bőven megérett az idő a jelentés flottafrissítésre.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Kikérték maguknak a lengyelek: Nawrockiról nem lehet így beszélni

Olyan boltzár jön, amilyen régen volt

Ideje készülni? Hónapokon belül visszatér a sorkatonai szolgálat a szomszédban

Megfúrták a török gáztranzit tervét az oroszok

Még nem telt el egy hét, de már 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét a MÁV

Kiadták a riadták a riasztást: fullasztó lesz a hétvége

Elképesztő adókedvezményt hirdetett a kormány

Szigorú dresszkódot vezettek be Olaszországban, jókora büntetések repkednek az utcai lazaságért

Mi történt? Gigantikus füst terjed Budapest közelében, belepi a házakat
