A nemzeti buszgyártási stratégia évi 1000-1200 új magyar jármű beszerzésétől szólt, de egyelőre nem látszik, kik tudnának ennyit szállítani, hiszen a magyar gyártók egyelőre évi 300-400 darabos kapacitással rendelkeznek. Még tavaly is több száz használt buszt vetek az állami és önkormányzati tulajdonú szolgáltatók.
Miközben a magyar buszgyártók alig néhány száz darabot termelnek, a cseh és lengyel gyártók estenként a semmiből kinőve Európai vezető szerepre törtek, és minkét országban többet gyártanak, mint amit a magyar stratégia egyelőre csak vizionál. Ráadásul a mostani magyar gyártók nem tekinthetők nemzetközileg versenyképesnek, gyakorlatilag nem létezik az export.
Egy-egy magyar busz hozzáadott érték, nemzetgazdasági fontossága is igen különböző lehet, a Figyelő cikkéből az is kiderül, hogy ez milyen esetekben növelhető, és hogyan lehet számítani. A közép-európai statisztikákból pedig az is kitűnik, hogy Romániában is kevesebb 10 évesnél idősebb busz van, mint hazánkban, így bőven megérett az idő a jelentés flottafrissítésre.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Bukott az érinthetetlen ingatlankirály, 60 milliárd forintot vasalna be rajta az adóhatóság

Orbán Viktorig jutott az NB I-es focisták 6 milliós fizetésének híre, elképesztő a kormányzati reakció

Már megint tüntetés bénítja meg Budapest forgalmát, plusz itt vannak a türkök is

Minden jel arra mutat, hogy külföldi bankokba menekítik a magyarok a devizájukat – valamit tudhatnak

Ez olyan abszurd, hogy holnap el kell törölni

Figyelem: Így alakul a „nők 40” nyugdíj összege

Veszélyben a "szélsőjobb": rekordot döntött a politikai bűncselekmények száma

Eurostat: ennyivel vesszük drágábban a gázt az oroszoktól, mint mások

Megrohamozták a kereskedőket: mindenki ebbe akarja fektetni a vagyonát
