A nemzeti buszgyártási stratégia évi 1000-1200 új magyar jármű beszerzésétől szólt, de egyelőre nem látszik, kik tudnának ennyit szállítani, hiszen a magyar gyártók egyelőre évi 300-400 darabos kapacitással rendelkeznek. Még tavaly is több száz használt buszt vetek az állami és önkormányzati tulajdonú szolgáltatók.
Miközben a magyar buszgyártók alig néhány száz darabot termelnek, a cseh és lengyel gyártók estenként a semmiből kinőve Európai vezető szerepre törtek, és minkét országban többet gyártanak, mint amit a magyar stratégia egyelőre csak vizionál. Ráadásul a mostani magyar gyártók nem tekinthetők nemzetközileg versenyképesnek, gyakorlatilag nem létezik az export.
Egy-egy magyar busz hozzáadott érték, nemzetgazdasági fontossága is igen különböző lehet, a Figyelő cikkéből az is kiderül, hogy ez milyen esetekben növelhető, és hogyan lehet számítani. A közép-európai statisztikákból pedig az is kitűnik, hogy Romániában is kevesebb 10 évesnél idősebb busz van, mint hazánkban, így bőven megérett az idő a jelentés flottafrissítésre.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Orbán komoly csapdát állított, jöhet a B terv

Népszerű állampapír vált alacsonyabb kamatra

Erre senki nem számított: jön a sokkoló nyugdíjkorhatár egy európai országban

Ha társasházban lakik, most jól figyeljen: ezt Ön sem fogja megúszni

Szijjártó eloszlatta a homályt: ekkor lesz kész a Budapest-Belgrád vasútvonal

Bukhatjuk a Németország-kártyát: a német gazdaság duplázott

Polt Péter egyik utolsó főügyészi üzenetében még börtönbe küldené a hazai médiavállalkozót

Kezdhetünk aggódni? Kína szép csendben világelső lett ebben az energetikai szektorban

Brutálisan sok magyar menekül a közoktatásból – kijöttek az EU-s adatok
