Bár korábban az Együtt-PM és az az Európai Kiadók Tanácsa (EPC) is jelezte, az Európai Bizottsághoz fordul a napokban elfogadott reklámadó miatt, a testület sajtótájékoztatóján Ryan Heath, a digitális területért felelős uniós biztos, Neelie Kroes szóvivője újságírói kérdésre válaszolva elmondta: még ilyen ügyben írásbeli megkeresést nem kaptak.
Az elfogadott törvényről viszont van tudomásuk, azt jelenleg vizsgálják, azt viszont még korai lenne kijelenteni, hogy az ügyben az Európai Bizottság tesz-e, illetve milyen lépéseket tesz. A szóvivő ugyanakkor azt is hozzátette: az Európai Bizottság aggódik a törvény sajtószabadságra gyakorolt hatása miatt.
Az EBESZ szerint viszont a magyar kormánynak újra kellene gondolni a reklámadót, amelyet a hirdetési bevételekre vetetettek ki, mivel konzultációk nélkül fogadták el és a törvény káros hatással lehet a média sokszínűségére. Dunja Mijatovic, a szervezet sajtószabadsággal kapcsolatos ügyekben illetékes képviselője közleményében aggodalmának ad hangot, hogy a jogszabály a média pluralizmusának rombolásával csorbíthatja a sajtószabadságot Magyarországon.
Legolvasottabb
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Földönkívüli űrhajó közelít? A Nap felé mutató csóva felkavarta a csillagászokat
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el
Vége van: döntést hozott az Európai Unió az orosz energiáról
Hamarosan benyújtják a számlát: mindannyian fizetni fogunk
Összeomlott az egyik futárszolgálat a karácsonyi rohamban, forrnak az indulatok
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Nagy bejelentést tett a 4iG: a világ egyik legnagyobb védelmi technológiai gyártójával kötöttek megállapodást