Megszüntetné a nagyvárosi tömegközlekedés operatív támogatását középtávon a kormány, főleg bevételnöveléssel és a helyi források bevonásával pótolnák a kieső összeget. A Széll Kálmán-terv új kiadása szerint a kormány a jövőben a bevételtermelő fejlesztések elősegítésére fókuszál (e-jegyrendszer, járműpark megújítása), miközben a működés közvetlen központi költségvetési támogatása 2013-tól csökken, távlatosan pedig megszűnik.
A dugódíj mielőbbi bevezetése mellett (szűkített módon fővárosi forrásból 2013 júliusában működőképes lehetne a kormány szerint, míg a teljes rendszer uniós támogatásból épülne) a kormány támogatja az elektronikus jegyrendszer EU-s forrásokból való kiépítését a jegy- és bérlet bevételek emelkedése érdekében. A finanszírozás alapja tehát a jövőben a megemelt viteldíj és a fővárosi hozzájárulás lenne, részben az említett dugódíjból is.
Továbbra is járna a közlekedési cégnek a fogyasztói árkiegészítés, de a kormány szerint a kerületeknek és az agglomerációnak is nagyobb szerepet kell vállalnia a tömegközlekedés finanszírozásában.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Nyomasztóan kemény évek jönnek az ingatlanpiacon, brutális számokat kellene hozni
Készüljön: hétfőn visszatér a tömeg a boltokba, berúgta az ajtót az árréstop
Katasztrófa az egészségügyben: 32 ezer beteg rekedt a műtők előtt, egyesek 2030-ra kaptak időpontot
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Frontális baleset történt Budapesten