A cikk szerint az Intersnack Deutschland SE által gyártott Funny-Frisch márkájú chipsek esetében a gyártó élt a a zsugorinflációs módszerrel, 250-ről 215 grammra, 175-ről 150 grammra, illetve 50-ről 40 grammra csökkentette a zacskók tartalmát, ezzel 16-25 százalékos áremelést hajtott végre.

Az indokok a szokásosak: a nyersanyagárak, az energiaárak, a csomagolóanyag-árak és a logisztikai költségek is nőttek.

Csakhogy a többek között a Penny-t is magába foglaló REWE Csoport vezérigazgatója, Lionel Souque elárulta a cikkben, hogy az Intersnack már szeptemberben jelezte az áremelési és átcsomagolási igényét, ami végső soron 100 grammra vetítve 22 eurócent áremelést jelentett. Ugyanakkor a kiskerlánc saját márkás termékénél csak 5 eurócent volt az emelés. A 17 centes különbség mibenléte rejtély.

Az indokolatlan áremelés ugyanakkor jól működő szabadpiaci viszonyok között az élelmiszer kiskereskedelemben gyakorlatilag nehezen értelmezhető, hiszen az árak szabad versenyben alakulnak ki - hangsúlyozza a cikk.