Egy sikeres vállalkozás életében a fejlődés folyamatos, ami előbb-utóbb szintlépéshez vezet. De vajon mi kell a növekedéshez? Erre volt kíváncsi a K&H, ezért a SPAR-ral közösen szervezett Hungaricool termékversenyre jelentkező kistermelők körében végzett felmérést.

A 108 kistermelő válasza alapján kiderül, hogy habár az offline és online térben is több helyen megtalálhatók a termékeik, a további fejlődéshez

  • elsősorban új értékesítési lehetőségekre van szükség (70 százalék), 
  • emellett a jó marketinget és a termékek hirdetését (29 százalék), 
  • valamint a kapcsolati hálójuk bővítését (22 százalék) szintén fontosnak tartják.

„Egy kistermelő számára, bekerülni a kiskereskedelmi boltok polcaira hatalmas szintlépés, de egyben kihívás is, amire nem csak kapacitási és gyártási, hanem finanszírozási oldalról is fel kell készülni. A többlettermelésnek komoly költségvonzata van, hiszen várhatóan megnő az alapanyag és munkaerőigény, több vagy nagyobb gépre, berendezésre lehet szükség, emellett a logisztikai költségek is megemelkedhetnek. Egy kidolgozott pénzügyi tervvel jó eséllyel mindenre fel lehet készülni, ami amellett, hogy segít átláthatóvá tenni a várható bevételeket, kiadásokat és a cash flow áramlást, külső forrás igénybevételekor is elengedhetetlen” – hívta fel a figyelmet Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

„Amennyiben a szintlépéshez szükséges tőke nem áll egyösszegben rendelkezésre, jó megoldás lehet a kiemelt mértékű állami támogatással elérhető Széchenyi Kártya Program Max+ hitelmegoldása, ha pedig a céges autóflotta bővítésére vagy cseréjére van szükség, a program lízing konstrukciója” – emelte ki a szakértő.

Az eladás a boltban a leghatékonyabb

Manapság szinte minden elérhető az interneten, ezért joggal feltételezhető, hogy az online vásárlás a leghatékonyabb.

A felmérésben megkérdezett kistermelők szerint azonban egyértelműen a kiskereskedelmi lánc a legjobb (44 százalék), ha a vevők eléréséről van szó, míg a saját honlap,

a különböző közösségi média felületek és a termelői piac – ahol szintén nagyobb arányban értékesítenek – nem szerepel az élmezőnyben.

Hungaricool termékverseny pont a válaszadók által leghatékonyabbnak vélt értékesítési lehetőséget adja meg a cégeknek, a győztesek termékei ugyanis egy évig elérhetőek az INTERSPAR üzletek polcain, a K&H személyre szabott pénzügyi tanácsadásával és finanszírozásával pedig a szintlépéssel járó pénzügyi kihívások is sikerrel áthidalhatók.

Közösségi platform is segíti a cégek fejlődését

 

Az értékesítésben elsősorban az offline helyeket preferálják a kistermelők, míg a vállalkozás indításával és működtetésével kapcsolatos információkat online is szívesen keresnek.

„A digitalizáció elengedhetetlen a cégek életében, amihez a K&H: üzletet ide! program nagy segítség lehet. Az oldalon számos, a vállalkozások indulását, fejlődését, növekedését támogató és inspiráló tartalom található, úgy mint marketing, pénzügyi tervezés vagy akár webshop indítással kapcsolatos edukációs anyagok. A megújult térképes felület pedig egyben közösségi platform is, amin a vállalkozások akár saját üzlethelyiségüket is megoszthatják más vállalkozásokkal, így bővítve kapcsolati hálójukat és csökkentve a rezsiköltségeket” – tette hozzá Rammacher Zoltán.

A cikk megjelenését a SPAR Magyarország támogatta.