A behajtási díjat legkésőbb 2015-ig - az uniós támogatás elszámolásának lezárásáig - be kell vezetni Budapesten. Ha a főváros mégsem tenné meg, akkor az unió kötelezettségi eljárást indíthat Budapest ellen, amelynek végén szerződést is bonthat. Ez a 4-es metrónak megítélt 181 milliárd forintos EU-támogatás visszafizetését vonhatja maga után, márpedig a főváros nem lenne képes a visszafizetésre.
Az Országgyűlés a nyár elején leszavazta a dugódíj bevezetéséről szóló indítványt. Helyette a jövő évi fővárosi költségvetésbe a 10 milliárd forintot elérő közműadó léphet, amely összeg nagyjából megegyezik azzal a feltételezett dugódíjjal, amely az első csonka évben folyt volna be.
Ettől függetlenül a Budapesti Közlekedési Központban (BKK) jelenleg is folyik a behajtási díj előkészítése. A BKK még 2011 januárjában kapta feladatul a döntés-előkészítő hatástanulmány elkészítését, az erre vonatkozó határozatot pedig még nem vonták vissza. A munka előrehaladtáról szóló tájékoztatást a szerdai közgyűlésen hallgatják meg a képviselők.
Legolvasottabb
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Váratlan hír: drámai drágulás nélkül vezethető ki az árrésstop
Hiába kapaszkodik a Fidesz, a Tisza előnye nem csökken – itt a friss Republikon-mérés
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Sára Botond már megtette az első lépéseket a Fővárossal szemben
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Bajba került fuvarosok egyenesen Orbán Viktorhoz fordultak