A parlament honlapján olvasható őszi adóscsomagban az szerepel, hogy a reklámadó kulcsa 2019. július 1-től 2023. december 31-ig nulla százalék marad. A törvényjavaslatot Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes nyújtotta be.
A Magyar Reklámszövetség kedden azzal kéréssel fordult a kormányhoz, hogy hosszabbítsák meg a reklámadó január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válság miatt. Azzal érveltek, hogy a reklám- és médiaipar érti, hogy a magyar költségvetés nehéz helyzetben van, de a szakma egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hatna. Szerintük az adónem a jelenlegi súlyos energiaválsággal terhelt, erősen gyengülő makrogazdasági környezetben megroppanthatja az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart.
A kormány a tavaszi bejelentése szerint eredetileg 15 milliárd forint bevételt várt 2023-ra a médiacégek reklámbevételeinek megadóztatásából.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Figyelmeztet a nyugdíjszakértő: 280 ezer forint állami támogatást is be lehet gyűjteni még idén
Nagy bejelentést tett az államtitkár: így változnak jövőre a családtámogatások
Cicások figyelem: brutális szigor jön, teljesen megváltozik az állattartás
Trump: Nem ígértem pénzügyi segítséget Orbánnak
Csak úgy röpködnek a kedvezmények a pénzintézeteknél: jól járhat, aki most lép
Átalakult a béketerv: Zelenszkij nyolc pontot lefaragott belőle
Súlyos élelmiszerbiztonsági kockázat: felfüggesztettek egy Vas vármegyei édesipari üzemet
Jó hírek érkeztek, tovább zakatolhat az OTP
Eladta az államnak a 4iG a műsorszolgáltató vállalatát