A Mercedes-Benz globális játékos, nem félünk a versenytől, bárhonnan is jön

 – próbálta javítani a helyzetet Ola Källenius vezérigazgató.

Ennek ellenére kiemelte, jelenleg a vállalat nem ideális környezetben próbál működni, azonban a háttérben már „építő jellegű” tárgyalások folynak az amerikai kormányzattal, elsősorban a helyi gyártási kapacitás bővítéséről, de részleteket még nem árulhatott el – írja a Totalcar.

A vámokkal kapcsolatos bizonytalanság miatt a vállalat nem tud megbízható éves előrejelzést adni. Azonban ha tényleg egész évre maradnak a vámok, akkor az autók nyereségessége három, a haszongépjárműveké pedig egy százalékpontot csökkenhet – mondta el Harald Wilhelm, pénzügyi igazgató.

A vállalat jelenleg minden fontos piacán kihívásokkal szembesül, hiszen az USA-ban a vámok, Kínában pedig a gyorsan fejlődő helyi konkurencia, Európában pedig az egyre szigorúbb szén-dioxid kibocsátási szabályok nehezítik a dolgát. 

Az előrejelzéstől visszalépett még a Stellantis, illetve a Volvo is, amely a következő két évre már nem tudott biztosat mondani a vámok miatti bizonytalanságnak köszönhetően. Ezenkívül a Volkswagennél is jelentős volt a visszaesés.

Az első negyedévben a Mercedes autó- és kishaszongépjármű-eladásai globálisan hét százalékkal estek vissza. Európában és Kínában tíz százalékos volt a zuhanás, az USA-ban viszont csekély, egy százalékos növekedést tudtak felmutatni. A tavalyi évet is mínuszban zárták, három százalékkal csökkentek az eladásaik, ebből Kína hét százalékos visszaeséssel vette ki a részét.

A személyautó-részleg nyereséghányada 7,3 százalék volt, míg tavaly ilyenkor még 9 százalékot hoztak. A teljes konszern adózás és kamatfizetés előtti eredménye 41 százalékot zuhant, 2,3 milliárd euróra.

Mercedes-vezető: Az utódom egy gép lesz

A mesterséges intelligencia jelenleg még 99 százalékban hibázik, de az a maradék egy százalék meggyőző. Így értékelte az MI-vel való együttműködésüket a német autógyár formatervezési igazgatója, aki szerint hamarosan átveheti a gép a helyüket.
Bővebben>>>