Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke a Twitteren azt írta:
Megállapodtunk Németországgal a (víz és szén-dioxid felhasználásával készült) e-üzemanyagok autókban való jövőbeni használatáról.
Volker Wissing német közlekedési miniszter ugyancsak a Twitteren számolt be arról, hogy szabaddá vált az út 2035 után is a csak klímasemleges üzemanyagot használó belső égésű motorral felszerelt új járművek előtt.
Németország ellenállása miatt nem sikerült eddig tető alá hozni az autókra vonatkozó új szén-dioxid-kibocsátási szabványokról szóló EU-szintű megállapodást, aminek az elfogadása felgyorsul a szombati német-EU egyezség révén.
A fosszilis üzemanyaggal működő autók betiltása kulcsfontosságú az EU célkitűzésének megvalósítása szempontjából, amely szerint
2050-ig az unió „klímasemlegessé” kívánja tenni gazdaságát,
vagyis teljesen meg akarja szüntetni az üvegházhatású gázok kibocsátását.
A belső égésű motor egymás torkának ugrasztotta a tagállami vezetőket
Bár a hivatalos tervek szerint nem került volna szóba a belső égésű motorok gyártásának tiltása 2035-től, mégis ettől volt hangos az Európai Unió márciusi csúcstalálkozójának nyitónapja. Mellette szóba került azért az európai versenyképesség javítása és Ukrajna támogatása is.Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Elege lett a magyaroknak a hírekből, teljesen másra vágynak az interneten
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának