A repülőtéri előtéren, a repülőgépek körül dolgozó munkatársak számára az 56-60 Celsius-fokos betonból áradó hőmérséklet ilyenkor rendszeres. Az utasszállító buszokban a vezetőfülkék gyakran légkondicionáló nélkül működnek, a repülőgép-vontatókban pedig ritkán található hűtés. Az épületek belsejében is komoly gondokat okoz a hőség, például az utasbiztonsági területeken vagy az üzletekben, ahol a klímaberendezések gyakran nem működnek megfelelően, és 30 Celsius-fok vagy feletti hőmérsékletet tapasztalhatnak az ott dolgozók – sorolja a szakszervezet.
A repülőgépek kiszolgálásában dolgozók további terhelésnek vannak kitéve, mivel egy érkező gép, amely néhány órás útról érkezik, hajtóművei jelentős mértékben felmelegednek, és a környezetükbe sugározzák a hőt, ezzel még nehezebbé téve a munkavégzést. Hasonló problémát okoz a segédhajtómű (APU) is, amely szintén jelentős hőt termel.
A Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet fontosnak tartja, hogy a repülőtéri munkavállalók nehézségei is nyilvánosságot kapjanak, hiszen a biztonságuk és egészségük éppoly fontos, mint bármely más szakma képviselőié. Szeretnék, ha a repülőtéri dolgozók munkakörülményei is nagyobb figyelmet, több megbecsülést kapnának, és ennek megfelelően javulnának.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Razziák hete jön az utakon: bárhol megállíthat a rendőrség
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen