Páty a Budapest körüli agglomeráció része, így jelentős ingázó forgalmat generál a reggeli és a délutáni csúcsforgalom során – jegyzi meg közleményében az Építési és Közlekedési Minisztérium. Mivel eddig csak Biatorbágyon keresztül vagy Zsámbék felé volt megközelíthető az M1 autópálya, ezért jelentősen leterhelte az említett települések belső forgalmát.

A beruházás két ütemben valósul meg. Az elsőben egy 900 méter hosszú, 2x1 sávos összekötő út készült el, melyhez 2 új körforgalmú csomópontot is kialakítottak, felújították a Füzes-patak hídját, és a medert is rendezték. Ezen felül csatlakozást is kiépítettek a Sasfészek pihenőhely csomópontjához.

A második ütemben egy nyugati elkerülőt kap Páty, ennek köszönhetően pedig a Pátytól északra és keletre található települések – Telki, Budajenő és Budakeszi – megközelítésénél tehermentesülnek a szűk utcák. A mintegy 1,4 kilométer hosszúságú útszakasz várhatóan 2024 tavaszán készül el, a teljes beruházás kivitelezése nettó 4 milliárd forintot meghaladó kormányzati forrásból valósul meg.

A nyomvonal régészeti érintettsége is igen jelentős, mivel a két ütem teljes felületű feltárása során avar kori temetőre is rábukkantak a régészek.

Ezért sem lesz érdemes terminátorként hajtani az autópályán

Rendszeresek a közlekedésrendészeti akciók az M1-es autópálya Komárom-Esztergom vármegyei szakaszán, amelyhez egy új eszközt is bevetett a rendőrség.
A hatóságok új fellépéséről itt írtunk--->