A BM Rt. középtávú terjeszkedési stratégiájában 15 milliárd forint ráfordítással újabb tíz áruházat kíván létesíteni. Idén Nyíregyházán bruttó 8 ezer, Debrecenben bruttó 10 ezer négyzetméteres egység megnyitását tervezi. A távlati elképzelések között veszprémi, miskolci, budapesti, szombathelyi építkezés is szerepel. Martin Essl, a osztrák Baumax-x AG elnöke elmondta: a csoport üzleti stratégiája, hogy valamennyi áruházuk alapterülete elérje a 6 ezer négyzetmétert. Az ennél kisebb kereskedelmi egységeket Magyarországon is átépítik, ahol pedig ez nem lehetséges, ott újat építenek. Várhatóan erősebben koncentrálnak az úgynevezett "mega-Baumax-x"-okra is. Ezek 9-15 ezer négyzetméter bevásárlóterületén a hagyományos 25-30 ezer helyett 50 ezer árucikk forgalmazása várható. Az igazgatóság másik stratégiai döntése, hogy a német Rewével együttműködve a saját márkás termékek számát a barkácspiacon a jelenlegi 110-ről 400-ra, más osztályokon 7 százalékról 25 százalékra növelik. Essl - beszámolva az osztrák anyacég eredményeiről - elmondta, tavaly csoportszinten 15,8 százalékkal bővült forgalmuk. Ausztriában 9,3, Közép-Kelet-Európában 38,7 százalék volt a bővülés. A bruttó forgalom 9,4 milliárd schillinget ért el. A cég bevételét 110 áruháza termelte ki, amelyek közül 76 Ausztriában található. 2002-ben a cég már összesen 175 áruházat kíván működtetni. CZ. O.