A cég frissített becslései alapján a távközlési adó mértékét 20 milliárd forintról 25 milliárd forintra emelik, ami figyelembe veszi a használati szokásokat, illetve az adó emelés mértékét. Jövőre ráadásul még ennél is több 28 milliárd forint lesz a plusz költség, mivel az idén csak csak augusztustól kell fizetni a megemelt tételt.

Az elemzők 3-6 milliárd forintra tették az adó növekedését, így a Telekom előrejelzése benne van ebben a sávban, de annak inkább a tetejét éri el. A még rosszabb hír azonban az, hogy a Magyar Telekom a korábban közzétett célkitűzésénél nagyobb mértékű EBITDA csökkenést vár. A magasabb távközlési adó, valamint a nyereségességre szintén kedvezőtlenül ható romló macedóniai piaci körülmények miatt arra számít a cég, hogy az EBITDA nagyjából 9-12 százalékkal csökken 2013-ban 2012-höz képest, szemben az év elején prognosztizált 4-7 százalékos visszaeséssel. A szinten tartást előrevetítő bevételi, és az 5 százalékos CAPEX csökkentési célkitűzés változatlan maradt, ami azt jelzi, hogy egyelőre nem számolnak a gáztevékenység felszámolásával. Azonban ősztől újabb rezsi csökkentés jöhet, ami még okozhat kellemetlen meglepetést a cég részvényeseinek.

A piaci reakció heves volt, az árfolyam gyorsan 2 százalékos mínuszba fordult, amiben az is szerepet játszhatott, hogy nemzetközi szinten is rossz hírek érkeztek a Telekom szempontjából.

Elvesztette ugyanis az Európai Bizottság az Európai Bíróságon azt a pert, amit Franciaországgal szemben indított, mert a Bizottság úgy látta, hogy a francia különadó ellentétes az uniós irányelvvekkel. A francia különadó tehát, ha maradhat az erősítheti azt is, hogy Magyarországgal szemben sem tudja majd érvényesíteni akaratát a Bizottság. Márpedig sokan messiásként várták, hogy ebben az ügyben a Magyar Telekom szempontjából kedvező döntés születik. A magyar cég ugyanis 2010 és 2012 között mintegy 77 milliárd forintot fizetett be különadóként a költségvetésbe.

Tájékoztatás

A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!