A cégvezető szerint ennek megfelelően szükség lesz szervizekre, kereskedési pontokra függetlenül attól, hogy az elektromos, a benzines, vagy a dízel hajtásláncok lesznek dominánsak.
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) standard kategóriájában jegyzett cég azzal számol, hogy a tavalyi 65,5 milliárd forintos bevételét 2024-re 142 milliárd forintra növeli, ha pedig az addig létrejövő akvizíciókat is figyelembe veszik, akkor 187 milliárdos összegre számítanak. Ez a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt ennél is nagyobb mértékben növelheti: az EBIDTA a tavalyi 2,1 milliárd forint után a négyszeresére, 7,9 milliárdra nőhet 2024-re, míg az akvizíciókkal számolva ez a szám 9,5 milliárd lehet.
A társaság eredménytermelő-képessége stabil, az osztalékot pedig a terjeszkedési tervekhez igyekeznek igazítani. Az eredmény visszaforgatása mellett kötvénykibocsátásra is készülnek, illetve számítanak az intézményi befektetők tőkebevonására is. A cég egyébként a BÉT prémium kategóriájába szeretne bekerülni.
Korábban egyébként az AutoWallis fő tulajdonosa, a Wallis Asset Magaement ígéretet tett az osztalék visszaforgatására tőkeemelés formájában, a következő 5 évben egészen biztosan. A cég irányító részesedését meg szeretné tartani, azonban a cél a 30 százalékos közkézhányad elérése.
A kelet-közép-európai régióban terjeszkednének
A bővítéssel kapcsolatban elmondta, hogy az AutoWallis leginkább a kelet-közép-európai régióban tervez bővülést. Számolnak ezen kívül azzal is, hogy az Wallis Kerepesi, az Autolicit.hu, a Jóautók.hu és a DriveNow autómegosztó apportként kerül majd be a cégcsoportba.
A cég 5-15 milliárdos társaságokat szeretne megszerezni, például
- magyar többmárkás kereskedéseket
- balkáni prémium dealer-hálózatokat
- regionális alkatrész-kereskedőket
- prémium disztribúciós-jogokat több országban
- új márkák disztribúcióját több országban
- regionális fllottakezelőket
- mondta Ormosy Gábor.
További céljuk, hogy a meglévő márkákat földrajzilag is kiterjesszék, illetve a meglévő országokban további 2-3 gyártó márkáit képviseljék. Piaci pozíciójukat autóipari konszolidáción keresztül szeretnék növelni, illetve optimalizálni a méretgazdaságosságot - tette hozzá.
Mit tervez a DriveNow?
A három hete indított DriveNow autómegosztó szolgáltatás leginkább az organikus növekedésben látja jövőt, nem az akvizíciókban - mondta a Napi.hu-nak Fischer Péter a Wallis Autómegosztó Kft. ügyvezetője. Az első időszak számai biztatóak - tette hozzá.
Az AutoWallis négy tagvállalata Magyarországon, valamint a közép és délkelet-európai régióban gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszútávú gépjármű-kölcsönzéssel foglalkozik. A csoport tagjai közé tartozik a Wallis Automotive Europe, a Wallis Motor Pest, a Wallis Motor Duna valamint a Wallis Autókölcsönző. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a Mini, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, és a Sixt rent-a-car.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Sikerülhet Orbán Viktor mesterterve: drámai folyamatokat indítottak el a háttérben

Gyanúsan mozgolódnak az oroszok a hatalmas atomerőmű körül - visszavonhatatlannak tűnik amire készülnek

Mocskos titkot árult el egy buszvezető, ez tényleg undorító

Komoly leállás jön az egyik nagybanknál, napokig nem lesznek elérhetők a szolgáltatásai

Üzent az MVM azoknak, akik kiakadtak a rezsiszámlán

Feszült a pedagógusok hangulata, és a diákokon csattan az ostor

Jön a hétvégi fizetős parkolás

Titkos műveletre figyelmeztet az OTP, veszélyben az ügyfelek pénze

Kísértetiesen hasonló törvényt fogadott el a magyar parlament, mint a Kreml
