A cégvezető szerint ennek megfelelően szükség lesz szervizekre, kereskedési pontokra függetlenül attól, hogy az elektromos, a benzines, vagy a dízel hajtásláncok lesznek dominánsak.
A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) standard kategóriájában jegyzett cég azzal számol, hogy a tavalyi 65,5 milliárd forintos bevételét 2024-re 142 milliárd forintra növeli, ha pedig az addig létrejövő akvizíciókat is figyelembe veszik, akkor 187 milliárdos összegre számítanak. Ez a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt ennél is nagyobb mértékben növelheti: az EBIDTA a tavalyi 2,1 milliárd forint után a négyszeresére, 7,9 milliárdra nőhet 2024-re, míg az akvizíciókkal számolva ez a szám 9,5 milliárd lehet.
A társaság eredménytermelő-képessége stabil, az osztalékot pedig a terjeszkedési tervekhez igyekeznek igazítani. Az eredmény visszaforgatása mellett kötvénykibocsátásra is készülnek, illetve számítanak az intézményi befektetők tőkebevonására is. A cég egyébként a BÉT prémium kategóriájába szeretne bekerülni.
Korábban egyébként az AutoWallis fő tulajdonosa, a Wallis Asset Magaement ígéretet tett az osztalék visszaforgatására tőkeemelés formájában, a következő 5 évben egészen biztosan. A cég irányító részesedését meg szeretné tartani, azonban a cél a 30 százalékos közkézhányad elérése.
A kelet-közép-európai régióban terjeszkednének
A bővítéssel kapcsolatban elmondta, hogy az AutoWallis leginkább a kelet-közép-európai régióban tervez bővülést. Számolnak ezen kívül azzal is, hogy az Wallis Kerepesi, az Autolicit.hu, a Jóautók.hu és a DriveNow autómegosztó apportként kerül majd be a cégcsoportba.
A cég 5-15 milliárdos társaságokat szeretne megszerezni, például
- magyar többmárkás kereskedéseket
- balkáni prémium dealer-hálózatokat
- regionális alkatrész-kereskedőket
- prémium disztribúciós-jogokat több országban
- új márkák disztribúcióját több országban
- regionális fllottakezelőket
- mondta Ormosy Gábor.
További céljuk, hogy a meglévő márkákat földrajzilag is kiterjesszék, illetve a meglévő országokban további 2-3 gyártó márkáit képviseljék. Piaci pozíciójukat autóipari konszolidáción keresztül szeretnék növelni, illetve optimalizálni a méretgazdaságosságot - tette hozzá.
Mit tervez a DriveNow?
A három hete indított DriveNow autómegosztó szolgáltatás leginkább az organikus növekedésben látja jövőt, nem az akvizíciókban - mondta a Napi.hu-nak Fischer Péter a Wallis Autómegosztó Kft. ügyvezetője. Az első időszak számai biztatóak - tette hozzá.
Az AutoWallis négy tagvállalata Magyarországon, valamint a közép és délkelet-európai régióban gépjármű- és alkatrész kis- és nagykereskedelemmel, szerviz szolgáltatásokkal, rövid- és hosszútávú gépjármű-kölcsönzéssel foglalkozik. A csoport tagjai közé tartozik a Wallis Automotive Europe, a Wallis Motor Pest, a Wallis Motor Duna valamint a Wallis Autókölcsönző. A csoport által képviselt márkák közé tartoznak a BMW személyautók és motorkerékpárok, a Mini, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong, és a Sixt rent-a-car.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Legolvasottabb
Kétezer kamion szabadul ma rá Budapestre, leállhat a forgalom
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Kiderült, lánybanda késelt a VI. kerületben
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Milliárdokat öl őrületes fegyverbeszerzésbe Oroszország szomszédja, keletről hozzák a rakétavetőket
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Óriási a sztrájkhajlandóság a közoktatásban
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
