Az olcsó fapados társaságok térnyerése megsokszorozta a repülőjáratok számát. Ez többszörösére növelte az ágazat ökológiai terhelését. Bár az elmúlt évtizedben számos előremutató projekt látott napvilágot, nagy áttörést még nem sikerült elérni.

A hidrogénnel működő elektromos repülőgépek repülési technológiáját fejlesztő ZeroAvia egy nagy energiasűrűségű üzemanyagot vizsgál annak érdekében, hogy olyan repülőgépeket fejlesszen, amelyek gyorsabban tudnak tankolni és az eddigieknél jóval messzebbre repülni. A vállalat együttműködési megállapodást írt alá a Verne hidrogéntechnológiai startup céggel egy közös fejlesztéséről – írja a Zöldpálya.

A közös fejlesztés során minden eddiginél közelebb jutottak a célhoz, és várhatóan 2027-ben elindulnak az első kereskedelmi járataik 40-80 férőhellyel és 1120 kilométeres hatótávolsággal.

Már meg is kapták a repüléshez szükséges engedélyeket a CAA-tól (Egyesült Királyság) és az FAA-tól (Egyesült Államok).

2023 szeptembere több új partnerséget és egy újabb finanszírozót is hozott a vállalatnak az Airbus, a Barclays és a Szaúd-Arábia-i NEOM képében. November végén a ZeroAvia bejelentette, hogy akár 70 repülőgépet is leszállít az EcoJetnek, amely a világ első tisztán elektromos hajtású légitársaságává kíván válni a közeljövőben.

 

Hidrogénterjesztési-hálózat kiépítésén dolgoznak a németek

A hidrogénszükséglet mintegy egyharmadát Németországban kell majd előállítani, kétharmadát pedig külföldről szereznék be. A részletekről ITT írtunk bővebben.