A márkák közül a Pfizer-BioNTech pedig hónapok óta tartja az abszolút befutó helyét a lakosság érdeklődését tekintve – derült ki az Avantgarde Digital kommunikációs cég internethasználati szokásokról készült elemzéséből.
A kereséseket jelentősen befolyásolják a napi hírek, illetve az, hogy éppen melyik oltást kínálják fel a legtöbb embernek az adott időszakban.
Már nem az általános „covid” vagy „vakcina” szavakra keresnek rá a felhasználók, hanem a konkrét vakcinamárkák után kutakodnak. A keresési szempontból legnépszerűbb Pfizerre és azt tartalmazó szókapcsolatokra a vizsgált február 25. és április 9-e közötti időszakban átlagosan napi 100 keresést indítottak.
Bár a lezárásokról szóló kormánybejelentés előtt még fej-fej mellett álltak a Sinopharm vakcinával, utóbbira március közepe után már 59 százalékkal kevesebben voltak kíváncsiak. A dobogó harmadik helyére tört a Szputnyik V 133 százalékos keresésszám-növekedéssel, ezt követi a Moderna, ennek indexe folyamatosan csökkent.
Az AstraZeneca vakcinát egyre többször írják be a keresőbe, érthető módon a mellékhatásokkal kapcsolatos hírek itt is megnövelték az érdeklődést. A Johnson & Johnson cég terméke viszont egyelőre bőven alul marad a többivel szemben a keresések tekintetében.
Óriási, 4100 százalékos szökést mutat a „koronavírus friss” téma iránti érdeklődés, azon belül is elsősorban a mellékhatásokra kíváncsiak a felhasználók: itt a listát az AstraZeneca vezeti, de 600 százalékkal nőtt az orosz, és 50 százalékkal a Moderna oltás esetleges következményei után kutatók száma. Az adatok alapján, ha mellékhatásokról van szó, a Pfizer és a kínai vakcinák nem kívánt hatásaira keresnek rá mostanság a legkevesebben az interneten.
Legolvasottabb
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Durva vonatgázolás keserítette meg 350 utas életét, késések kell számítani ezen a vonalon
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló