Korábbi írásaimban már felhívtam a figyelmet arra a tényre, hogy a gazdasági válságok idején is jó befektetés a fogyasztási szektor. Legyen szó üdítőgyártásról, gyorséttermekről, vagy éppen kiskereskedelmi láncokról, az emberek minden esetben fogyasztanak. Főképp igaz ez a mai globalizált világban, amikor egy-egy régió gazdasági fejlettsége között méretes szakadék tátong.
Ázsia fejlettebb része, az USA, valamint Nyugat-Európa jelentős fogyasztással bír. Nem meglepő tehát, hogy számos cég ezekben a térségekben fejleszt és bővíti értékesítési csatornáit.
Ebben az esetben nem csak a McDonalds, hanem többek között a Yum! Brands, Coca-Cola, valamint Wal-Mart részvények is érdekesek lehetnek a következő időszakban.
Ha mindezekből profitálni szeretnénk, egy meglepő módszert tudok javasolni. Egy nagyobb bevásárlást követően pakoljunk ki mindent egy asztalra, és nézzük meg, amit vettünk, azoknak ki a gyártója, és jegyezzük fel magunknak a márka nevét és tulajdonosát. Ezt követően már csak információt kell szereznünk arról, hogy kereskedhető-e a tőzsdén az adott vállalat részvénye, és az elmúlt öt évben milyen eredményekkel zárt a vállalat gazdálkodása (pénzügyi információ szerzés).
Amennyiben Ön is szeretne profitálni egy válságálló szektorból, regisztráljon, és szakértőink készséggel segítenek összeállítani Önnek fogyasztói kosarát!
Länger Péter, Solar Capital
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Jön a következő Gondosóra-kör