A Boeing és az Airbus már korábban kivonult Oroszországból, és azt is bejelentették, hogy ezentúl nem adnak pótalkatrészeket sem. Azóta az orosz légitársaságok kénytelenek voltak sok nemzetközi repülőjáratot törölni, mert attól is tartaniuk kell, hogy külföldi lízingcégek vagy bankok lefoglalják a gépeket.
Kína korábban már megtagadta, hogy alkatrészeket biztosítson az orosz légitársaságoknak, viszont Moszkva lehet, hogy a kínaiak segítsége nélkül is megoldást talál a problémára. A kereskedelmi minisztérium adatai szerint Oroszország repülőgép-állományának több mint a fele külföldön van bejegyezve, és azt is meg lehetne oldani, hogy úgy vegyenek orosz nyilvántartásba repülőket, hogy közben benne maradnak a nemzetközi rendszerben is, így meg tudnák kerülni a szankciókat.
A háborúval kapcsolatos híreket itt olvashatja.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Ha ilyen teát vett, azonnal vigye vissza: veszélyes anyag került bele
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Hideg zuhany az ünnepekre: oda a jólét, a „perverz” megszorításokat pedig mind elszenvedjük
Aranyvasárnapi sokk az utakon: brutális forgalom bénítja a legfontosabb autópályákat
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Bosszantó: ezért fizet többet a fűtésért, miközben nem is melegszik fel a lakás
Mínuszban az alkoholbiznisz: háromszor többe kerül, mint amennyit az állam keres rajta
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél