Az ügylet értéke 16,6 milliárd dollár, a legnagyobb ami a két ország kötött létrejött az 1979-es iráni forradalom óta. Az 50 Boeing 737-es és 30 Boeing 777-es repülőgépet az amerikai gyártó tíz éven belül szállítja le.
Az iszlám köztársaság öregedő légiflottáját szeretne megfiatalítani. Korábban az ország ellen elrendelt ENSZ-szankciók miatt szó sem lehetett arról, hogy Irán amerikai vagy szinte bármilyen más új repülőgépet vásároljon, sőt az alkatrészellátás is problémás volt, ami súlyos hatással volt az iráni légi közlekedés biztonságára.
Irán és a Boeing cég júniusban szándéknyilatkozatot írt alá a tervezett vásárlásról, de a végleges megállapodáshoz mindenképpen szükség volt az amerikai pénzügyminisztérium engedélyére, amit szeptemberben meg is adott.
Januárban Irán az európai Airbus vállalattal is megállapodott 118 repülőgép beszerzéséről, de ahhoz is amerikai exportengedély kellett a pénzügyminisztériumtól, mert az Airbus repülőgépek összetevőinek több mint tíz százaléka az Egyesült Államokból származik.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Jön a következő Gondosóra-kör
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Áramra várnak a CAF-villamosok