A Szuezi-csatornában keresztbe álló konténerhajó, az Ever Given március 23-ától hat napig tartó veszteglés során a becslések szerint majdnem tízmilliárd dollárnyi értékű áru is átmenetileg beragadhatott a csatornába.
Bár a panamai zászló alatt hajózó monstrumot sikerült kiszabadítani, az továbbra sem hagyhatta el a csatornát
Túl gyorsan hajózott a Szuezi-csatornában az óriási méretű hajó a márciusi balesetekor, de ezért nem terheli felelősség az egyiptomi hatóságokat - írta a Forbes.hu a gcaptain.com nyomán.
A történtek után komoly kártérítési és biztosítási viták kezdődtek arról, hogy ki a felelős. A jelek szerint az egyiptomi hatóságokat ki lehet zárni: a UK Club biztosítótársaság vizsgálata ugyanis arra jutott, hogy az Ever Given túl gyorsan hajózott a csatornában, mielőtt elakadt, a Szuezi-csatorna felügyelete (SCA) azonban figyelemmel követte és ezért nem terheli őket felelősség.
Az SCA eleinte 916 millió dolláros kártérítést követelt a hajó japán tulajdonosától, a Shoei Kisentől, jelenleg viszont már 550 millió dollárral is megelégedne. A Shoei Kisen és biztosítója is elismerte már, hogy a hatóság jogosan követel pénzt, de az összeget túl magasnak tartják.
Oszama Rabie, az SCA vezetője korábban azt mondta,: a hajó 25 kilométer per órás sebességgel haladt a csatornában, ami 8-9 kilométer per órával haladja meg a megfelelő sebességet.
Legolvasottabb
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Újabb fejlemények a Szőlő utcai ügyben: még egy nevelőnőt meggyanúsítottak, az igazgatót ma letartóztathatják
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Karácsony Gergely: Robbanás előtti állapotban van az önkormányzati szektor
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal