Ha minden engedélyt megkapnak, akkor 2020 utolsó hónapjaiban már utasokat is szállíthat az amerikai légitársaság - írja a portál Breeze közleménye nyomán.
A cégalapító szerint csak a nagy gyűjtő-elosztó központokba vezető ráhordó járatok léteznek, és nincsenek összekötve amúgy fontos, de közepes méretű amerikai városok, ezt a rést szeretné a Breeze-zel betölteni.
A Breeze korábban már megrendelt 60 darab Airbus A220-300-as gépet, az első példány jövő áprilisban érkezhet meg a flottába. Addig a légitársaság 30 darab Embraer 195-ös gépet bérel a brazíliai Azultól, amelyet szintén Neeleman alapított.
A Breeze a brazil-amerikai vállalkozó ötödik légitársasága. A Salt Lake City-i központtal rendelkező Morris Airrel kezdte 1992-ben, amelyet egy évvel később eladott a Southwest Airlines-nak. Ez után következett 1996-ban a kanadai Westjet, amely mára nem csak Észak-Amerikában, de onnan a Karib-térségbe és Európába is repül. A Jetblue 1998-ban született meg, és mára a hatodik legnagyobb légitársaság lett az Egyesült Államokban. A negyedik pedig a Sao Paulo-i székhellyel üzemelő Azul (portugál nyelven: kék), a 2008-as alapítású társaság mostanra Brazília harmadik legnagyobb belföldi, és második legnagyobb nemzetközi légitársaságává nőtte ki magát.
Legolvasottabb
Már csak néhány óra van hátra és minden megváltozik, jön a nagy fordulat
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Veszélyes hiba miatt rendeltek el tömeges visszahívást: több százezer autó tűnik el az utakról
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Eltűnt a Balaton ikonikus pontja: a földdel tették egyenlővé
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak