Schwechat üzemeltetője, a NOTAM szerint nagyon korlátozott mennyiség áll rendelkezésre a légikikötőben a Jet A1 típusú, a köznyelvben kerozinnak hívott repülőgép-üzemanyagból.
A bécsi reptér azt kéri, hogy ha ez üzemeltetési okok miatt nem is oldható meg, akkor is úgy érkezzenek meg járataik, hogy a repülőgépek tartályaiban a leszálláskor maximálisan megengedett mennyiségű üzemanyag maradjon. Mindemellett a tankolás céljából végrehajtott technikai leszállások is kerülendők - olvasható a portálon.
A repülőtér üzemeltetője a napi fogyasztás függvényében további intézkedéseket vezethet be.
Az OMV egyelőre nem adott meg határidőt a finomítóban fellépett probléma megoldására, de közölte, hogy a reptér üzemanyag-ellátását alternatív csatornákon – vélhetően más forrásokból és finomítókból – próbálják biztosítani.
A repülőtéren bázissal rendelkező Austrian Airlines egy szóvivője azt nyilatkozta, hogy nem várhatók járattörlések a probléma miatt, a tankolást más légikikötőkben meg tudják oldani.
Az üzemanyag-ellátási problémák elsősorban a hosszútávú járatok esetében jelenthetnek problémát, amelyeknek – ha Bécsben nem tudnak elegendő üzemanyagot vételezni – egy közbenső technikai leszállásra lehet szüksége másutt, hogy teljesíteni tudják a járatot.
Legolvasottabb
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Trump bizalmasa alkoholista személyiségnek tartja a főnökét, az elnök elismeri
Megbüntetik, aki túlsúlyos, pedig amúgy bevonulhatna katonának