A német Automobilwoche szakmai hírportál a Spiegel magazin és az ARD tévécsatorna Monitor hírműsorának értesülését idéző cikke szerint az Opel a Volkswagenéhez hasonló eljárással manipulálta a motorok károsanyag-kibocsátási érdekeit.
A Spiegel és a Monitor saját kutatásaik eredményére alapozza állításait, miszerint az Opel dízelmotorjai "eddig nem ismert kikapcsoló szerkezettel" vannak ellátva. A készülékek feladata a motorok károsanyag-tisztító berendezései működésének a korlátozása, a motorok tehát a gyárilag megadott értéknél valójában több káros anyagot bocsátanak ki.
Amennyiben a médiajelentések megalapozottnak bizonyulnak, az nemcsak az Opel állítására cáfol rá, hanem a német szövetségi minisztérium Volkswagen-botrány után indított vizsgálatának az eredményére is, ami "egyetlen járműnél sem" állapította meg tiltott eszközök használatát.
A Spiegel Online jelentésében idézi Martin Führ, a darmstadti főiskola környezetvédelmi joggal foglalkozó szakérőjének a szakvéleményét, miszerint "a Volkswagenhez hasonlóan az Opel is megteremtette az uniós előírásoknak megfelelő kipufogógáz-tisztítás megakadályozásának technikai feltételeit. Mindkét esetben egyfajta nem megengedett kikapcsoló mechanizmusról van szó". Az Opel visszautasította a médiában elhangzott állításokat és hangsúlyozta, hogy semmiféle szoftvert nem alkalmaz a károsanyag-kibocsátási értékek módosítására.
Legolvasottabb
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Magyar Péter: Kiállunk a fuvarozók mellett, elfogadhatatlan a brutális díjemelés
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Brutális, hogy mi megy az osztrák határon a logisztikában
Robbantás Moszkvában, káosz Budapesten
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából