A svéd IKEA, a világ legnagyobb bútoráruházlánca 3,1 százalékkal, 27,9 milliárd euróra növelte árbevételét üzleti évében, azaz az augusztus 31-ét megelőző 12 hónapban. A legalább egy éve nyitva tartó hasonló profilú áruházak forgalma 1,8 százalékkal haladta meg a 2012-2011-es adatot.
A vállalat úgy tudta javítani teljesítményét a nehéz üzleti környezet ellenére, hogy Oroszországban, Kínában és Észak-Amerikában az átlagosnál jobb eredményt ért el.
A dél-európai országokban a súlyos gazdasági helyzet és a magas munkanélküliség miatt kevesebbet költöttek az emberek az IKEA termékeire. Ezzel együtt a cégvezetés értékelése szerint a világ szinte minden piacán növelni tudták az IKEA részesedését.
A svéd vállalatóriás immáron 343 áruházzal rendelkezik világszerte. A cég nemrégiben kezdte el egy komoly háztartási napelem árusítását, a magyaroszági áruházak korábbi nyitásáról és zárásáról a nyár közepén döntöttek.Tavaly 776 millió látogatót fogadtak, ami megközelíti a föld hétmilliárdos lakosságának tíz százalékát. A cég 2020-ra a jelenlegi közel duplájára, 50 milliárd euróra akarja növelni árbevételét.
Legolvasottabb
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Megtámadták a Rossmannt – nem tudni, mennyi idő, mire helyreáll a világ rendje
Kemenesi: ez nem szuperinfluenza
Áll a bál a Shellnél: benzin helyett többen vízzel tankoltak az M7-esen
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Vészjelzések Kínából: elakadt a fogyasztás, nem működnek már a régi receptek