Meglepetésre szerda este csődöt jelentett az egyik jelentős osztrák élelmiszer-üzlethálózat, a Zielpunkt. A 229 egységgel rendelkező üzletlánc viszonylag jelentős szereplőnek számít az osztrák piacon, bár nem a legnagyobb, annak négyötödét ugyanis a REWE-csoporthoz tartozó Billa és Merkur, az Ausztriában Hofer név alatt futó Aldi és a Lidl uralja.
A csődöt a kereskedelmi vállalat 2014 óta százszázalékos tulajdonosa, a felső-ausztriai Pfeiffer-csoport tulajdonosa, Georg Pfeiffer jelentette be. A társaság a Zielpunkt üzleteit - a más országokban Plus néven futó üzletlánc tulajdonosától - a német Tengelmann vállalatcsoporttól vásárolta meg. (A Tengelmann 2008-ban Magyarországon is túladott 174 Plus üzletén, amelyet a Spar vásárolt fel.)
Georg Pfeiffer szerint szerették volna elkerülni, hogy a Zielpunkt problémái a többi csoporthoz tartozó egészséges vállalat működését is veszélybe sodorja.
A Wirtshcaftsblatt tudósítása szerint a Pfeiffer úgy vélte, a Zielpunkt megmentéséhez további 60 millió eurót kellett volna a hálózatba fektetni 2018-ig. A Zielpunkt nehéz helyzetéhez elsősorban a múltban, még a tulajdonosváltás előtt felhalmozott problémák vezettek - véli cégcsoport vezetője. Ilyen volt például az osztrák versenyhatóság nyári ítélete, amely a Pfeiffer-Zielpunkt csoportot több mint 500 ezer eurós bírsággal sújtotta, mivel 2007 és 2011 között több árucsoport - húsok, tejipari termékek, kolbászok és italok - esetében nem megengedett módon alakították ki azok árait.
A bejelentés azért is érhette meglepetésként a szereplőket, mivel a Zielpunkt integrációjával kapcsolatban a Pfeiffer vezérigazgatója, Erich Schönleitner néhány napja egy interjúban meglehetősen optimistán nyilatkozott.
A csoport szénája helyi lapértesülések szerint ősz elején még viszonylag jól állt. Bár a masszív beruházási igények ismertek voltak - az üzletek eléggé leromlott állapotúak, s az elhelyezkedésük sem volt a legideálisabb -, akárcsak az, hogy évek óta veszteségesen működik, azonban a leépítések és átalakítások költségeit úgy gondolták, hogy a növekvő forgalom ellensúlyozza majd. A korábbi tervek szerint elsőként 2016-ban fordult volna nyereségbe a lánc működése. A forgalmi adatok azonban nem a vártnak megfelelően alakultak, s a potenciális befektetőkkel folytatott tárgyalások sem vezettek sikerre.
Legolvasottabb
Ha nem elég a nyugdíj, akkor lejjebb kell adni a minőséget – Videóriport
Pillanatok alatt csapott le a tenger – halálos áldozatai is vannak az óriáshullámoknak Tenerifén
Óriási a szakemberhiány a németeknél, tárt karokkal várják a külföldi munkavállalókat
Ezek az ételek szó szerint rombolják az agyat – tudósok kimutatták, mennyire veszélyesek
Trump-beszédet hamisított a BBC, lemondott a főigazgató és a hírfőnök
Eltűnt egy fül-orr-gégész főorvosnő, nagy baj lehet ebből
Hobbiból bütyköli az autót az udvarán? Börtön is lehet belőle!
Tragédia az orosz hadiiparban: életüket vesztették egy gyár vezetői
Mit jelent valójában Orbán Viktor pénzügyi védőpajzsa?