A chicagói székhelyű gyártó kereskedelmi repülőgépek eladásából származó bevétele 57 milliárdról 32 milliárd dollárra esett, mivel a 2018-as évhez képest megfeleződött az átadott és kifizetett gépek száma - írja a cég közlése nyomán az MTI.
A társaság a hadiipari megrendelésekkel és a szolgáltatások értékesítésével együtt 76,5 milliárd dollár bevételre tett szert, 24 százalékkal kevesebbre, mint egy évvel korábban. A cég üzemi eredménye a 2018-as 4,1 milliárd dollár nyereség után tavaly 2,2 milliárd dollár veszteséget mutatott.
A Boeing az eredménykimutatásban külön nem számolt be arról, hogy a 737 MAX-ok földre parancsolása, az újbóli engedélyeztetés, az átalakítások és az ügyfelek kártérítése mennyi pénzbe került eddig. A nyáron 4-5 milliárd dollárra becsülték ezt az összeget, de a gyártó a héten kénytelen volt 12 milliárd dollár hitelt felvenni a költségek fedezésére.
Vannak ugyanakkor pozitív fejlemények is a Boeingnél, a múlt héten sikeresen hajtotta végre első tesztrepülését a 777X típus, a brazil versenyjogi hatóságok pedig kedden jóváhagyták az Embraerrel való egyesülését. Az ügyletre így már csak az Európai Unió hatóságainak kell rábólintaniuk.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése
Az idősek nem kérnek a nyugdíjadóból, de az árrésstopnak örülnek
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Putyin már tudja, hogyan lehet akkora béke, amekkora még sohasem volt
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött