A kormány mai ülésén elfogadta a BKV Zrt. hosszú távú finanszírozásáról szóló megállapodás tervezetét - jelentette be Tarlós István, főpolgármester, aki azt is hozzátette, hogy a dokumentumot várhatóan 48 órán belül aláírják. A tervezet pontjai között volt egy olyan, amely két alternatívát tartalmazott: az egyik változat szerint megvizsgálják annak lehetőségét, hogy bevezessenek a közműszolgáltatókat terhelő speciális adót, a másik változat pedig egy, a közösségi közlekedés finanszírozását szolgáló önálló adókivetési jogról szólt. A változatok közül végül az elsőt fogadták el, vagyis a fővárosi közműcégek majd egy ma még meg nem határozott méretű adót fognak fizetni - mondta a Napi Gazdaság Online érdeklődésére Tarlós, aki hangsúlyozta, hogy ez tehát nem terhel harmadik félt.
Tarlós azt is elmondta, hogy a kormány feloldja azt a 32 milliárd forintos normatív támogatást, amit korábban zárolt. Az állam fokozatosan, néhány év alatt vonul ki a BKV finanszírozásából - tette hozzá Tarlós. A főpolgármester arról is szólt, hogy tervezik a dugódíj fokozatos bevezetését (a Széll Kálmán Terv 2.0-ban megfogalmazottakkal összhangban - a szerk.), amiből éves szinten - a készültség mértékétől függően - 9-20 milliárd forint bevétel származhat. A beruházást uniós pénzből finanszíroznák, a start pedig 2013. június közepe lenne.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója pedig azt mondta, hogy a rendszer az autópályákon használtakhoz hasonló, kamerás ellenőrzési rendszer vezetnének be, vagyis amely autó belép a zónába, annak rendszámát a kamerával "leolvassák", s díjat pedig később kellene kiegyenlíteni.. A részleteken még dolgoznak.
Tarlós hangsúlyozta: az továbbra is kérdés, hogy miből finanszírozzák a BKV 63 milliárd forintos hitelét, aminek refinanszírozásáról nem rég állapodtak meg a kilenc érintett bankkal. Tarlós lapunk érdeklődésre nem zárta ki annak lehetőségét sem, hogy ezt az állam átvállalja.
Tarlós azt is elmondta, hogy az új városvezetés túl azon, hogy egy 70 milliárdos adóssággal vette át a BKV, további 800 milliárd forintos terhet jelent a közlekedési társaság lerobban járműparkja, elavult infrastruktúrája, miközben a metró építőjének a kivitelés késedelmessége miatt 105 milliárd forintos követelése van.
Legolvasottabb
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van