A cég honlapján elérhető eredmény-kimutatás szerint a Wizz Air elvesztette utasai 93 százalékát, a tavalyi 10,3 millió helyett idén 707 ezer utast szállított az április-júniusi időszakban, a gépek kihasználtsága az előző évi 93,7 százalékról 55,5 százalékra esett.
Az árbevétel 87 százalékkal 691 millió euróról 90 millió euróra csökkent.
Ugyanakkor részben a cég költség-megtakarítása okán az üzemelés költsége 610 millió euróról 159 millió euróra csökkent. Adózás, kamatfizetés és értékcsökkenési leírás előtt (EBITDA) a Wizz Air 8,9 millió eurós nyereségről adott számot, ugyanakkor az adózott eredmény már 108 millió eurós veszteséget mutatott az egy évvel korábbi 72,4 millió eurós nyereséggel szemben.
Váradi József vezérigazgató szerint az idei év egy hullámvasúthoz hasonlítható, mivel a különböző államok a koronavírus-járvány aktuális helyzete alapján eltérő szabályokat hoznak, és emiatt előfordulhat, hogy már meghirdetett járatokat újra le kell majd állítani.
A bizonytalanság miatt a Wizz Air nem közölt profit-előrejelzést, a cég reményei szerint az év második felében a mostanival megegyező, átlagosan 70-80 százalékos kapacitást fenn tudják tartani - írta az MTI.
Legolvasottabb
Az évtized üzlete volt, ha ilyen autót vett - sok magyar örülhet, hogy bevállalta az egykor lenézett márkát
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Dührohamot kapott a Tesla-vezér: 120 milliós bírság után az EU teljes megszüntetését követeli
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Dráma a tengeren: csapdába esett az orosz szellemhajó teljes legénysége
Alig van beosztva néhány orvos decemberben a Szent Imre Kórházban
„Ha most engedünk Putyinnak, holnap máshol tör ki a háború” – kemény üzenetet küldött az EU főképviselője
Magyar Péter: Hallom, megérkezett hozzátok a közpénz-milliárdokon utazó vándorcirkusz