A haszonjárművek önálló márkájának - ide tartozik a Transporter, a Caddy, a Crafter és az Amarok - legfőbb piaca Nyugat-Európa, a növekedés itt elérte a 12,3 százalékot. Kiugró volt például Olaszországban (38,8 százalék) és Spanyolországban (24,1 százalék). Az eladott járművek legalább 40 százaléka a Hannoverben gyártott Transporter. A márka tavaly összesen 430 830 járművet értékesített globálisan, 3,5 százalékkal kevesebbet, mint 2014-ben.
Magyar eredmények
Kovács András, a Volkswagen márkáit Magyarországon forgalmazó Porsche Hungaria márkaigazgatója elmondta: az első negyedévi megrendelések alapján teljesülni fog az idei 2400 darabos eladási terv. Tavaly 2305 haszonjárművet adtak el a magyarországi VW-márkakereskedések. Az eladott járművek csaknem fele, 1100 ezer Transporter volt.
Ennek a modellnek a generációiból az elmúlt 25 évben több mint 26 ezret adott el Magyarországon az importőr, miközben összes modelljéből 50 ezret. A 66 éve gyártott kisáruszállító flottában is jól fogy Magyarországon, törzsvásárlói között van például a Magyar Posta, a Honvédség és a Fővárosi Vízművek. Piaci részesedése a magyar kishaszonjármű-piacon a kilencvenes évek első felében a 30 százalékot is megközelítette, a legfrissebb, idei adat szerint 23,7 százalékos.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Még a kockázatos besorolású betegek sem jutnak hozzá most ehhez a gyógyszerhez
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Magyarok is veszélyben: újabb erőszakhullámra, téli terrortámadásokra figyelmeztetnek