A párizsi ülésen, amelyen Alekszej Miller az orosz állami gázcég elnöke is részt vett, az igazgatók elfogadták a beruházás részletes építési tervét és a Déli Áramlat tenger alatti szakaszát építtető és majd működtető South Stream Transport hosszú távú költségvetését.
Az eseményen aláírták a gázszállítási megállapodást is a Gazprom-export és a South Stream Transport között.
Szakértők szerint a 931 kilométer hosszú, Fekete-tenger alatti szakasz első ágához szükséges csövek 1,5-2,25 milliárd dollárba kerülnek. A Déli Áramlat teljes költségét a szárazföldi szakaszokkal együtt 16 milliárd euróra becsülik (mintegy 4800 milliárd forint).
A South Stream Transportban az orosz Gazprom 50, az olasz ENI 20 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik, a francia EDF és a német BASF csoporthoz tartozó Wintershall Holding a részvények 15-15 százalékát birtokolja.
Az Oroszországból Európába, így Magyarországra is szállítandó földgáz eljuttatását szolgáló Déli Áramlat vezeték Fekete-tenger alatti szakaszán négy ágat terveznek lefektetni. Egyenként évente 15,75 milliárd köbméter földgázt tudnak rajtuk keresztül továbbítani, így amikor a tervek szerint 2018-ra teljesen kiépítik a vezetékrendszert, annak összteljesítménye eléri az évi 63 milliárd köbmétert.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Meglepő karácsonyi húzás az MBH Banktól: minden új számlából segítség lesz
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Újra támad az Ipoly: két határút is eltűnt a víz alatt Nógrádban
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító