A lengyel fogyasztóvédelmi hivatal (UOKiK) befejezte azt a vizsgálatot, amit a vaj árának jelentős emelkedése miatt indított - írta a gazeta.pl. Olyan jeleket kapott ugyanis, amelyek szerint ez a kereskedők közti megállapodás eredménye volt, nagy kereskedelmi láncolatok állítólag nyomást gyakoroltak a tejtermékek előállítóira.
A hatóság a Lidl, a Biedronka, a Tesco, az Auchan és a Carrefour hálózatokat vette górcső alá, és elemzéséből kiderült, hogy a a kereskedelmi láncok nem szorongatták meg a szállítókat - mondta Piotr Adamczyk, az UOKiK vezetőségének tagja. Ellenkezőleg: a vizsgált időszakban folyton tárgyaltak az árakról, megpróbálták kiegyenlíteni a nagy hullámzásokat, mert ebben az időben nagyon ingadozott a tej ára.
A fő ok, amiért a vaj ennyire megdrágult, a kereslet jelentős emelkedése a fejlődő országokban, miközben ugyanebben az időben a legnagyobb termelők (Új-Zéland és Ausztrália) csökkentették a vaj előállítását.
A kép forrása: Shutterstock.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Ebbe a hírbe beleremeg a Karmelita: innentől sima lesz a 2026-os választás?!

Kész, vége: lekapcsolja magát a Pornhub, nagyon haragszanak a kormányra

Sorsfordító beszédre készül Orbán Viktor

A strandolásnak hamarosan itt a vége, már látszik, hogy mikor

Itt a figyelmeztetés: ismét becsapnák a kiszolgáltatott nyugdíjasokat

Mégis mi történt itt az állampapírokkal? - Itt az igazság!

„Dögöljenek éhen, ha ilyen hülyék, alig várom a rendszerváltást" – így állt le Budapest

Forradalmi újítás az autópályán – megérkeztek a digitális táblák

Lázár komolyan gondolkodik azon, hogy kiszáll a kastély-bizniszből
