A lengyel fogyasztóvédelmi hivatal (UOKiK) befejezte azt a vizsgálatot, amit a vaj árának jelentős emelkedése miatt indított - írta a gazeta.pl. Olyan jeleket kapott ugyanis, amelyek szerint ez a kereskedők közti megállapodás eredménye volt, nagy kereskedelmi láncolatok állítólag nyomást gyakoroltak a tejtermékek előállítóira.
A hatóság a Lidl, a Biedronka, a Tesco, az Auchan és a Carrefour hálózatokat vette górcső alá, és elemzéséből kiderült, hogy a a kereskedelmi láncok nem szorongatták meg a szállítókat - mondta Piotr Adamczyk, az UOKiK vezetőségének tagja. Ellenkezőleg: a vizsgált időszakban folyton tárgyaltak az árakról, megpróbálták kiegyenlíteni a nagy hullámzásokat, mert ebben az időben nagyon ingadozott a tej ára.
A fő ok, amiért a vaj ennyire megdrágult, a kereslet jelentős emelkedése a fejlődő országokban, miközben ugyanebben az időben a legnagyobb termelők (Új-Zéland és Ausztrália) csökkentették a vaj előállítását.
A kép forrása: Shutterstock.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Brüsszel megunta az óraátállításosdit, el is dőlt a kérdés

Megdrágul az utazás Nagy-Britanniába

Meghökkentően zárult az EU-csúcs, az ukránokon spórolhatnak

Pont akkor távozott Tiborcz István bizalmasa, amikor kijött az ÁSZ jelentése az MNB-alapítványokról

Késes támadás Németországban: két ember súlyosan megsérült, egyikük életveszélyesen

Pusztító repülőgépeket ont a Boeing: a fegyverkezési láz elérte a vállalatot

Nem baj, ha Ukrajnában van az ingatlan, attól még hitelezhető

Rossz hírt kaptak a magyar munkavállalók: háromnegyedüket érinti a baj

Kicsin múlt az atomkatasztrófa, vérfagyasztó hírek Oroszországból
