Pénteki német beszámolók szerint az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall piaci részesedése 8,5 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 8,7 százalékról. A két márkát együttvéve tavaly 927 ezer kocsit gyártottak, míg 2011-ben 1,1 millió autó készült az Opel- és Vauxhall-üzemekben. Az értékesítés 2012-ben 1,05 millió darabra csökkent a 2011-ben elért 1,22 millióról a tulajdonos amerikai General Motors (GM) adatai alapján.
A társaság tavaly 2600 munkahelyet szüntetett meg Európában, így az év végén összesen 37 ezer embert foglalkoztatott a kontinensen.
Az Opel a következő években 23 új modellt és 13 új típusú motort dob piacra, és előrejelzése szerint az évtized közepére ismét nyereséges lesz. Az első új modellek, az Adam kisautó és a Mokka városi terepjáró szakmai és piaci fogadtatása kedvező volt. A következő modell várhatóan a tavasszal megjelenő Cascada kabrió.
A GM 1990-ben alapította az Opel magyarországi üzemét. A Szentgotthárdon működő gyárban legutóbb 500 millió eurós fejlesztést hajtottak végre, a héten pedig további 130 millió eurós beruházást jelentettek be.
Legolvasottabb
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Magyar Péter: Kiállunk a fuvarozók mellett, elfogadhatatlan a brutális díjemelés
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
Brutális, hogy mi megy az osztrák határon a logisztikában